Lösningsorienterad teknisk support

ILT Inläsningstjänst AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ILT Inläsningstjänst AB i Stockholm

I din roll som teknisk support kommer du att kombinera kommunikation och projektledning gentemot kund med teknisk problemlösning. Tjänsten innebär främst att leda och stödja kunder i tekniska processer som automatiserar deras kontohantering i våra tjänster. Du kommer att utgöra teknisk second line-support och hantera allmänna tekniska supportärenden, både från externa kunder och internt.

Tjänsten är en ersättningsrekrytering för vår nuvarande tekniska support som går vidare till högre studier efter årsskiftet. Under hösten kommer ni att arbeta både gemensamt och enskilt på olika typer av projekt.

Tjänsten är en tills vidaretjänst med 6 månaders provanställning. Tjänsten är placerad i våra trevliga lokaler i Hammarby Sjöstad. Du ingår i Kundsupport och Utbildning som idag består av en teamledare, två kundsupportmedarbetare, en teknisk support, tre utbildare samt ett antal timanställda utbildningsresurser. Du kommer arbeta i ett team med fokus på eget ansvar, ständiga förbättringar och arbetsglädje. I vår starka tillväxt värnar vi om vår prestigelöshet, teamkänsla och öppenhet.

Vi känner att du delar vårt engagemang för att vilja skapa ett lustfyllt lärande från förskolan till vuxenutbildning för alla. I rollen som teknisk support kretsar mycket kring problemlösning och vi söker dig som har en vilja och ett intresse för att hitta genomtänkta och väl avvägda lösningar. Uppgifterna kan skifta från dag till dig och en flexibel och positiv inställning till förändringar är central. Du har minst gymnasieutbildning och behärskar svenska i tal och skrift. Arbetet kräver att du har ett intresse för och erfarenhet av datorer och IT-system, kanske i form av en teknisk utbildning i botten, och intresse för att fortsätta utvecklas.

För att kunna utföra arbetet på bästa sätt krävs det att du är en tekniskt intresserad problemlösare som trivs med att föra dialogen med kund. Du strävar efter att alltid ge kunden en bra kundupplevelse och formulerar dig tydligt och pedagogiskt i både tal och skrift. Du är en bra projektledare med tydlig struktur i ditt arbete och är bekväm med att arbeta i flera olika administrativa system. Det faller dig lätt att prioritera och växla mellan olika kundärenden utan att tappa fokus.

På ILT Inläsningstjänst får du jobba på ett expansivt företag som utvecklar tjänster som passar från förskolan till vuxenutbildning och bidrar till att ge alla elever likvärdiga förutsättningar att klara skolan. Vi brinner för våra produkter som gör skillnad för många barn och elever. Vår vision är att "Alla ska ha likvärdig möjlighet att ta till sig kunskap och information".

Vi erbjuder en bred och omväxlande tjänst på ett växande och framgångsrikt företag.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare. Heltid 100%, 40 h/vecka. Arbetstiderna är måndag till fredag kl. 08:00 - 16:30.

Publiceringsdatum
2018-06-28

Ersättning
Fast lön enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-12
Ange följande referens när du ansöker: ANSÖKAN TEKNISK SUPPORT

Kontakt
Mette Brolinson mette.brolinson@inlasningstjanst.se

Företag
ILT Inläsningstjänst AB

Adress
ILT Inläsningstjänst AB
Heliosgatan 26
12030 Stockholm

Kontorsadress
Heliosgatan 26

Jobbnummer
4228401

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ILT Inläsningstjänst AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ILT Inläsningstjänst AB: