Lösningsorienterad Helpdesk coordinator
Poolia Sverige AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Lerum,
Öckerö eller i
hela Sverige Vill du arbeta med kundservice i en global och innovativ organisation? Brinner du för att få hjälpa till, lösa problem och dessutom har en utbildning eller erfarenhet inom logistik? Se hit!
Internationellt företag söker nu en helpdesk coordinator till detta uppdrag i Göteborg. Intervjuer och urval sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Publiceringsdatum2020-02-07Om tjänstenI rollen som helpdesk coordinator kommer du att agera spindel i nätet mellan företaget och återförsäljare emellan. Du kommer fungera som support/stödfunktion och bistå med information och lösningar som inte kan lösas lokalt. Dina arbetsuppgifter kommer även innebära en del proaktivt arbete i form av kommunikation gällande tillfälliga störningar i leveranskedjan. Arbetsuppdragen sköts via olika system, telefon och e-post vilket innebär att du ofta är i kontakt med kollegor, partners och kunder och andra externa parter dagligen. Du har ett nära samarbete med dina egna och andra avdelningar inom företaget.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Ge återförsäljaren, information om beräknad leveranstid när reservdelar inte finns i lager/tillgängliga
• Lösa problem i samband med uteblivna leveranser, förseningar transport och klagomål
• Ange specialbeställningar vid behov och övervaka dem från order till leverans
• Stödja utvecklingen av den logistik som inrättats genom att konsekvent bygga upp strukturerad logistikinformation
• Ge omedelbart stöd till återförsäljarna vid genomförandet av nya rutiner
• Delta i operativa möten med kollegor, partners och kunder
• Hjälpa kollegor att se till att alla uppgifter inom ServiceCenter hanteras i enlighet med uppsatta rutiner
Vem är du?
För att lyckas i rollen som helpdesk coordinator har du en relevant akademisk examen inom logistik eller några års erfarenhet inom området. Med ditt entusiasmerande sätt är du service-minded och kan på ett framgångsrikt sätt etablera kontakt med återförsäljare och brinner för att få hjälpa till och lösa problem som uppstår. Du är affärs- och kundinriktad och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Då tjänsten involverar kontakt med olika länder har du har en kulturell medvetenhet och kan enkelt kommunicera på engelska och svenska i både tal och skrift. Med ditt strukturerade arbetssätt arbetar du proaktivt och har en vilja att driva kontinuerlig förbättring.
Meriterande för tjänsten är goda kunskaper i officepaketet, TIR och SAP. Goda kunskaper i andra språk ser vi som mycket värdefullt.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-02-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPoolia Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "56175".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655),
http://www.poolia.se Arbetsplats Poolia Väst AB
Jobbnummer 5084870
Observera att sista ansökningsdag har passerat.