Lönestrateg

Alingsås kommun, Kommunledningskontoret / Administratörsjobb / Alingsås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Alingsås, Ale, Vårgårda, Lerum, Bollebygd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alingsås kommun, Kommunledningskontoret i Alingsås

Alingsås är känd som Kaféstaden och för sin ljusdesign - "Lights in Alingsås".

Alingsås präglas av stark tillväxt, nyföretagaranda och är den moderna mötesplatsen med småstadens fördelar och storstadens möjligheter. Alingsås ligger nära. Med tåg till Göteborg tar det drygt 30 minuter, under en timme till Borås och Skövde och under tre timmar till Stockholm.

Alingsås kommun som arbetsgivare erbjuder dig ett meningsfullt arbete med goda arbetsvillkor och ständigt lärande. Det är viktigt att du som medarbetare känner dig delaktig i utvecklingen av verksamheten och känner stolthet över den service som erbjuds. Vi är övertygade om att engagerade medarbetare skapar bättre trivsel på arbetsplatsen och ett bättre resultat.

Alingsås är känd som Kaféstaden och för sin ljusdesign - "Lights in Alingsås".

Alingsås präglas av stark tillväxt, nyföretagaranda och är den moderna mötesplatsen med småstadens fördelar och storstadens möjligheter. Alingsås ligger nära. Med tåg till Göteborg tar det drygt 30 minuter, under en timme till Borås och Skövde och under tre timmar till Stockholm.

Alingsås kommun som arbetsgivare erbjuder dig ett meningsfullt arbete med goda arbetsvillkor och ständigt lärande. Det är viktigt att du som medarbetare känner dig delaktig i utvecklingen av verksamheten och känner stolthet över den service som erbjuds. Vi är övertygade om att engagerade medarbetare skapar bättre trivsel på arbetsplatsen och ett bättre resultat.

Vill du vara med och utveckla arbetet med personal- och lönefrågor i Alingsås kommun?

Vi söker en lönestrateg till Kommunledningskontorets personalavdelning. Avdelningens personalenhet består av 5 medarbetare. Enheten är en del av kommunens personalavdelning som också innefattar en lönenhet och en bemanningsenhet.

Publiceringsdatum
2015-09-18

Arbetsuppgifter
Då en av våra medarbetare slutar behöver vi rekrytera en ersättare till henne. Den vi söker skall bl.a. bistå personalchefen med utveckling, planering och genomförande av löneöversyner och lönekartläggning. Avdelningen har under de närmaste åren att hantera en hel del utmaningar bl.a. införandet av ett nytt schemaläggningssystem och införande av nya schemaläggningsrutiner. Vi jobbar som ett lag och du tycker det är stimulerande att hoppa in där du behövs.

Arbetet genomförs utifrån ett strategiskt perspektiv men det dagliga arbetet präglas av operativa frågor inom områdena lönebildning, lönekartläggning och systemhantering. I arbetet ingår pensions- och arbetsvärderingsfrågor, delansvar i framtagande av personal- och årsredovisningar samt hantering av ersättningar för politiker. Vi kommer under de närmaste åren vara särskilt aktiva när det gäller att fördjupa våra möjligheter att analysera lön- och lönebildning samt att se över och komplettera våra förmåner.

I anställningen ingår utvecklings- och uppföljningsarbete. Vissa frågor handlägger du självständigt men det är viktigt att samarbete sker med övriga medarbetare på avdelningen. Du ska också arbeta i samverkan med ledare och HR-konsulter på övriga förvaltningar. Inom dina ansvarsområden skall du kunna leda och samordna olika former av projekt samt företräda arbetsgivaren i dialog med politiker, personalorganisationer och anställda.

Kvalifikationer
Vi vill ha sökande med lämplig högskoleutbildning. Du har erfarenhet av att arbeta med IT-system. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper såsom självständighet, samarbetsförmåga, noggrannhet, analytisk förmåga liksom din förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är inte rädd för att hugga i och har ett naturligt intresse för ekonomi, statistik och analysarbete. Du är därutöver utåtriktad och stimuleras av att leda och samordna verksamhet. Du bör inneha körkort. Kunskap om och erfarenhet av kommunal verksamhet, systemhantering, liksom kunskap om det personaladministrativa system som vi använder oss av - Personec - är meriterande.

ÖVRIGT
Alingsås kommun arbetar målmedvetet med mångfald och mot att ha en god mångfald i alla arbetsgrupper avseende kön, ålder, yrkesbakgrund, erfarenhet, etnicitet, funktionsnedsättning samt personlighet. Vi ser olikheter som positivt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Alingsås kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som säljare:
Alingsås kommun har gjort sitt mediaval för rekrytering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-07
Ange följande referens när du ansöker: A502056
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Roland Ödh, Personalchef 0322-61 61 31

Företag
Alingsås kommun, Kommunledningskontoret

Adress
Alingsås kommun, Kommunledningskontoret
Rådhuset, Stora torget
44181 Alingsås

Kontorsadress
Rådhuset, Stora torget Alingsås

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2435261

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alingsås kommun, Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alingsås kommun, Kommunledningskontoret: