Lönespecialist till vårt internationella team i Göteborg
Staria Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Staria Sweden AB i Göteborg,
Stockholm eller i
hela Sverige Staria är ett internationellt konsultföretag och en ledande leverantör av NetSuite ERP i Norden. Staria Sweden är ett dotterbolag till vår moder i Finland, där företaget också grundades 2003. Vår unika kombination av specialkompetens inom verksamhetsutveckling, internationell finansiell administration och NetSuite ERP gör att vi kan stödja våra kunder i alla skeden av deras tillväxtresa. Vårt uppdrag är att hjälpa nordiska tillväxtföretagskunder att erövra världen. Vi är nu 170 anställda i koncernen, spridda på kontor runtom i världen. Vi växer stadigt och letar ständigt efter nästa möjlighet, vare sig det är en geografisk expansion, en ny teknologi eller helt enkelt nästa stjärna till teamet. Vår starka kultur grundas i att vi alltid bygger långsiktiga relationer, med våra kunder men också med våra medarbetare som en del av Stariafamiljen. Vi är positiva och älskar att dela med oss av kunskap. Som konsult hos oss deltar du med erfarna kollegor i spännande och utmanande projekt. Våra kunder är tillväxtstjärnor och hos oss får du en unik möjlighet att jobba med företag som utmanar normen och driver förändring. Vi jobbar med allt från startups och medelstora företag till börsnoterade företag och franchise-kedjor. Den gemensamma nämnaren är att våra kunder söker tillväxt och utveckling. Vi avnjuter korta beslutsled, hos oss blir du hörd och sedd och får en möjlighet att snabbt bygga en karriär i önskad riktning.
Staria Sweden AB växer och söker nu en lönespecialist på heltid som främst kommer att jobba med våra kunders lönehantering. I arbetet ingår hantering av löneunderlag, löneberedning, avstämning med kund, löneutbetalning, rapporter kopplat till lön (AGI mm) och även en viss service kopplat till detta i form av att vara en kunnig rådgivare gentemot kunden. Det finns de som tror att lönekörning enbart handlar om att trycka på en knapp i samband med utbetalning den 25:e - det gör inte vi och inte du heller. Vi vill att du som söker tjänsten både har kunskap och erfarenhet av löner samt tycker detta är roligt! För oss är det viktigt att våra kunder kan känna sig trygga med vår kunskap och lönehantering och att de får hjälp utifrån deras behov.
Vilken kompetens behöver du ha? God erfarenhet av löner och gärna även personaladministration samt intresse för att lära inom HR. Mycket goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Du behöver också ha goda kunskaper i engelska och kunna uttrycka dig både skriftligt och muntligt. Som person ser vi gärna att du är ansvarsfull men också ödmjuk. Eftersom vi samarbetar mycket både inom teamet och koncernen är det viktigt att du trivs både med självständigt arbete och samarbete med andra.
Inom löneadministration finns många olika system/löneprogram och kollektivavtal. Vi ser gärna att du har erfarenhet från några av dessa och är väl medveten om vikten av att hålla sig uppdaterad, för att utvecklas och vara up to date. Vi använder oss av Kontek som är ett molnbaserat lönesystem och i våra ögon smidigt att jobba med.
Lite kort om tjänsten och oss, nu vill vi gärna veta mer om dig så välkommen med din ansökan!
Tjänsten är på heltid och ska tillsättas så snart som möjligt och vi kommer att gå igenom ansökningarna löpande.
Välkommen med din ansökan och kontakta oss gärna om du har några frågor!
Kontaktperson: Ann-Sofie Arén, HR & Payroll Specialist, nås på telefon 0723-97 48 85.
Publiceringsdatum2019-02-26Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStaria Sweden AB
KontorsadressKungsportsavenyn 21
Jobbnummer 4634814
Observera att sista ansökningsdag har passerat.