Lönespecialist till Sectra

Sectra AB / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sectra AB i Linköping, Örebro eller i hela Sverige

Vill du nyttja din expertis inom löne- och förmånsfrågor för att bidra till visionen om ett friskare och tryggare samhälle? Andas du servicekänsla och besitter struktur och ordning och reda ut i fingerspetsarna? Då är lönespecialist hos Sectra rollen för dig.

Sectra bidrar till ett friskare och tryggare samhälle genom att öka effektiviteten i sjukvården och stärka stabiliteten i samhällskritiska funktioner. Vi jobbar på marknader och med kunder där förtroende är en avgörande framgångsfaktor. Kundnöjdhet och kvalitet är vår högsta prioritet. Vårt sätt att skapa framgång är en stark företagskultur som fokuserar på kundnytta och medarbetare som brinner för att göra skillnad.

Vår verksamhet växer och vi behöver bli fler som möjliggör för oss att fortsätta nå framgång. Funktionen People Services på Sectra agerar dagligen för att skapa smidiga, effektiva och attraktiva interna processer i en rad frågor kopplat till HR och administration. Sectra verkar i en intensiv och dynamisk miljö och att leverera god service till våra medarbetare är en nyckelfaktor för att vi skall kunna fungera som organisation. Som lönespecialist spelar du därför en central roll i att stötta våra medarbetare i Sverige i löne- och förmånsfrågor.

Din roll kommer till stor del innebära:

Förvaltning av löner, pensioner, försäkringar, förmåner och statistik
Stöd till frånvarohantering såsom semester, föräldraledighet etc.
Hantering av reseräkningar/utlägg
Kontaktperson för olika myndigheter och statliga verk, såsom Försäkringskassan och Skatteverket
Stötta chefer i anställningsprocessen med t.ex anställningsavtal




Vi anställer människor för vilka de är och för deras vilja och förmåga att lära. För denna roll ser vi det som centralt att du är organiserad och har ett sinne för struktur och prioritering. Naturligtvis har du ett servicemedvetet förhållningssätt i alla dina kontakter och agerar professionellt på ett för situationen relevant sätt. Vidare ser vi det också som viktigt att du är social och positiv, kan agera proaktivt och har en riktigt "doer-attityd".

Ett stort plus är också om du har intressen utanför jobbet. Många av våra medarbetare flyger flygplan, idrottar, spelar instrument eller rider och vi ser mer än gärna att du blir en del av denna gemenskap eller kanske till och med introducerar oss till nya aktiviteter. Vi gillar att ha kul ihop!

För den här tjänsten har vi även följande krav:

Minst 3 års erfarenhet av att hantera hela löneprocessen
Relevant utbildning från lägst yrkeshögskolan
Flytande i engelska och svenska
Bred kompetens inom Microsoft Office

Vi ser även detta som starka meriter:

Erfarenhet av att arbeta inom teknikbranschen
Tidigare erfarenhet från IT-system inom löneadministration, gärna Flex Lön och Flex HRM Travel
Kunskaper i andra språk än de som nämns ovan
En bakgrund i eller erfarenhet från ett annat land än Sverige



För denna tjänst söker vi 1-2 heltidsanställda. Var vänlig bifoga ditt CV, personligt brev och betyg i din ansökan.

Frågor

Om du har några frågor om det här jobbet, kontakta:

Rebecka Ling Abelsson, People Services, rebecka.ling@sectra.com

Läs mer om hur det är att jobba på Sectra

Varaktighet, arbetstid
Permanent -

Publiceringsdatum
2021-12-01

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sectra AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sectra AB (org.nr 556064-8304), https://sectra.com

Arbetsplats
Sectra

Jobbnummer
6143939

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sectra AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sectra AB: