Lönespecialist till Ottobock i Norrköping

Otto Bock Scandinavia AB / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Otto Bock Scandinavia AB i Norrköping, Katrineholm, Nyköping, Eskilstuna, Södertälje eller i hela Sverige

Ottobocks HR-avdelning i Sverige består idag av fem medarbetare varav 2 medarbetare inom lön och 3 inom HR. Samtliga medarbetare är placerade på Ottobocks kontor som är centralt beläget i Norrköping. Hos oss kommer du tillsammans med vår andra lönespecialist att ansvara för hela löneprocessen och för projekt och utvecklingsarbete inom lön.
Din framtida utmaning
Löneavdelningen administrerar cirka 500 löner fördelat på våra tre svenska bolag. Avdelningen ansvarar för systemförvaltning av Lön- Tid- och Resesystem. I rollen som Lönespecialist arbetar du med att ge service till vår svenska organisation i lönerelaterade frågor, både utifrån efterfrågan, och proaktivt i syfte att informera och lära. Detta innebär att du har daglig kontakt med chefer och medarbetare, främst via telefon och mail. Du arbetar i lönesystemet Agda och kommer att ansvara för behörighetsuppsättningar, tjänstebilhantering och schemahantering i Agda.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av:
Löneutbetalning månadsvis av löner
Bokföring, tidrapportering och reseadministration
Administration av försäkringar, skatt och pension
Administration av årliga rutiner inom lönefunktionen exempelvis semester- och kalenderårsskifte och ATF-beräkning
Administrering av rapporter till SCB
Myndighetskontakter
Att ta fram statistik relaterat till löner och löneprocesser
Kollektivavtalstolkningar
Driva och utveckla förbättringsarbete inom löneprocessen
Övriga lönerelaterade arbetsuppgifter


Vårt erbjudande till dig
Vi erbjuder dig ett serviceinriktat arbete i en miljö som präglas av hög yrkesstolthet och där du uppmuntras till att ta egna initiativ och utveckla dina ansvarsområden. Du kommer att arbeta i en miljö med stundtals högt tempo. Vi är ett litet team där alla har en hög ansvarskänsla och hjälper varandra.
Löneavdelningen är en del av HR-organisationen och du rapporterar till HR-chefen. Du kommer arbeta i nära samverkan med vår andra lönespecialist där ni tillsammans driver operativa lönefrågor och utveckling inom löneavdelningen.
Tjänsten är på heltid med placering i Norrköping, möjlighet till hybridarbete finns. Som anställd på Ottobock omfattas du av kollektivavtal och tillhörande kollektivavtalsförsäkringar. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Din bakgrund/profil
Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet av löneadministration och som är van att arbeta mot deadlines och är motiverad att leverera högkvalitativt resultat. Vidare har du grundläggande kunskap inom arbetsrätt och tolkning av kollektivavtal och vi ser gärna att du har haft ett eget ansvar för löneutbetalningar och tillhörande administration.
Du har flytande språkkunskaper i svenska i tal och skrift. Du bekväm med att uttrycka dig på engelska både muntligt och skriftligt då vi är ett internationellt bolag där kommunikation på engelska förekommer. Du har god kunskap i Microsoft Office-paketet och använder Excel som ett verktyg i beräkningar eller rapportering. Kunskap i lönesystemet Agda är meriterande.
Som person är du strukturerad, organiserad och kan prioritera dina arbetsuppgifter. Du har ett öga för detaljer samtidigt som du kan se saker ur ett helhetsperspektiv. Du har en förmåga att kommunicera på ett rakt, konkret sätt samtidigt som du är pedagogisk. Det är viktigt att du är lösningsorienterad och har en hög grad av noggrannhet i ditt arbete för att säkerställa att siffror stämmer och att informationen är korrekt. I din roll krävs det också att du har hög integritet och hög servicegrad, vilket innebär att du är ansvarstagande för de uppgifter som åligger dig.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Hur du ansöker
Skicka in din ansökan innehållande CV och personligt brev till rekrytering@ottobock.se senast den 31 maj 2023. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Jessica Bäckström, HR Manager, rekrytering@ottobock.se.
Besök gärna vår hemsida för mer information www.ottobock.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-31
E-post: rekrytering@ottobock.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Lönespecialist".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Otto Bock Scandinavia AB (org.nr 556107-7842)
Luntgatan 28 (visa karta)
602 19  NORRKÖPING

Arbetsplats
Ottobock

Kontakt
HR Manager
Jessica Bäckström
jessica.backstrom@ottobock.se

Jobbnummer
7742269

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Otto Bock Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Otto Bock Scandinavia AB: