Lönespecialist till Lön och system

Södertälje kommun, HR-avdelningen / Ekonomiassistentjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertälje kommun, HR-avdelningen i Södertälje

Vid HR-avdelningen i Södertälje kommun jobbar ett trettiotal personer med att ge stöd i arbetsgivarfrågor till kommunens alla verksamheter, inklusive Telge bolagen. Av dessa 16 lönespecialister som alla har en mycket central roll i verksamheten.

Inom vår grupp får vi utbyte av varandra och tillsammans har vi en bred kompetens inom området. Vi arbetar inom olika områden gällande lön och ersättning, däribland löneprocessen, utbildning och service till chefer. Vi sitter i stadshusets moderna och ljusa glasbyggnad nära centrum och kommunikationer.

Publiceringsdatum
2016-07-06

Arbetsuppgifter
Är du en erfaren och utvecklingsorienterad löneadministratör? Gillar du att effektivisera och utveckla processer?

Vi söker nu dig som är driven och gillar utmaningar till vårt team inom Lön & System. Tillsammans jobbar vi med löneadministration och systemförvaltning och vi hanterar ca 9500 löner varje månad som utbetalas till medarbetare inom Södertälje kommun och Telge bolagen.

Utöver löneadministrationen bistår vi även chefer och medarbetare med service i form av telefonsupport. Som löneadministratör har du en mycket central roll i verksamheten. Du ansvarar för hela löneprocessen från ax till limpa och ser även till att lönerna blir korrekt bokförda. Inom avdelningen anordnar vi även utbildningar inom lönesystemet Personec P riktade till chefer.

Vi arbetar med Lean vilket innebär att du förutom dina dagliga arbetsuppgifter blir involverad i interna projekt som berör lönefrågor och effektivisering eller förbättring av våra processer. Vi arbetar med årsarbetstid vilket innebär att du kan vara med och påverka dina arbetstider, du erbjuds även andra förmåner som till exempel friskvårdsbidrag.

Som lönespecialist i vårt team kommer du:
• Ansvara för hela löneprocessen
• Jobba med service i form av telefonsupport
• Vara med och utbilda kommunens chefer i Personec P
• Tillsammans med teamet utveckla och effektivisera verksamheten

Kvalifikationer
Kvalifikationer
• Gymnasieutbildning
• Flera års erfarenhet av lönearbete

Meriterande:
• Vidareutbildning inom lön
• Erfarenhet av lönesystemet Personec P
• Erfarenhet av arbete med AB-avtalet
• Medverkat vid utbildningar

Dina personliga egenskaper
• Du är noggrann i ditt arbete
• Du är ansvarstagande: du tar ansvar för ett arbetsklimat som utvecklar verksamheten
• Du är engagerad och motiverad: du använder din kunskap och dina förmågor för att utveckla verksamheten.

ÖVRIGT
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-14
Ange följande referens när du ansöker: A593406
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elenor Magnebrant, Gruppchef 08-5230 3561

Företag
Södertälje kommun, HR-avdelningen

Adress
Södertälje kommun, HR-avdelningen
Campusgatan 26
15189 Södertälje

Kontorsadress
Campusgatan 26 Södertälje

Jobbnummer
2942301

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertälje kommun, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje kommun, HR-avdelningen: