Lönespecialist Till Intersport

Intersport / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Intersport i Göteborg, Partille, Kungsbacka, Borås, Trollhättan eller i hela Sverige

Tycker du om sport och träning och vill arbeta med människor och service? Gillar du utmaningar, att utvecklas och att vara en del av ett stort team?

INTERSPORT strävar efter att vara Bäst på Sport. En av hörnstenarna i vår filosofi är att vi tror på människors vilja att prestera och göra bra resultat. Det är våra medarbetare som bäst förmedlar glädje, mod och passion inför idrott och inspirerar det svenska folket till ett mer aktivt liv.

Därför är våra duktiga medarbetare i butik och på Servicekontoret avgörande för vår utveckling och konkurrenskraft. Vår lönefunktion står inför många spännande steg med att både kvalitetsäkra och utveckla våra processer och rutiner - och till det söker vi nu en erfaren lönespecialist.

Publiceringsdatum
2017-07-25

Dina arbetsuppgifter
INTERSPORTs lönefunktion på Servicekontoret i Mölndal har i uppdrag att på ett effektivt och noggrant sätt administrera och bereda lön för alla medarbetare på INTERSPORTs butiker och Servicekontoret, samt Löplabbet. Lönespecialisterna utgör även ett stöd för butikschefer, regionschefer och avdelningschefer i lönerelaterade frågor samt avtalsfrågor.

Vi söker dig som har erfarenhet av att köra löner och som vill bli en del av ett professionellt och serviceinriktat löneteam. Det huvudsakliga arbetsinnehållet består av:

• Bereda lön för alla de butiker samt servicekontoret du är ansvarig för.
• Bistå butikschefer, regionchefer och avdelningschefer med hjälp i lönerelaterade frågor.
• Säkra och följa upp kedjans uppsatta rutiner.
• Löpande utveckla och effektivisera arbetssätt och rutiner.
• Vara uppdaterad och delta i samordning mellan HR och Lön i frågor såsom avtalsskrivning, bemanning, pension, försäkringar, tjänstebilar och andra personaladministrativa områden.
• Rapportera till olika myndigheter, Fora, SCB, Svensk Handel, Kronofogden, Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan. Skatteverket etc.
• Månads- och bokslutsrapporter till ekonomiavdelningen

Kvalifikationer
• Har erfarenhet av en roll som löneadministratör eller liknande.
• Gymnasiekompetens med efterföljande yrkesutbildning/högskoleutbildning i löneadministration.
• Erfarenhet av Handelsavtalet samt av löneadministration i Agda är meriterande, men inget krav

Dina egenskaper
För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara noggrann och ha viljan att skapa god struktur. Vi ser att du sätter stort värde i att hålla deadlines.

Viktigt för oss är även att du är en flexibel teamspelare, som upplevs prestigelös och är samarbetsvillig. Din servicekänsla kommer göra stor positiv skillnad!

Tillträde snarast. Vi tillämpar provanställning.

Tjänsten är på tänt att vara på heltid, men vi skulle också kunna erbjuda en deltidstjänst till rätt person.

Vi erbjuder ett omväxlande arbete med ett öppet arbetsklimat där din sociala förmåga värderas högt. Det är en stor möjlighet att påverka INTERSPORTs framtid genom din kunskap och ditt engagemang.

På ekonomi- och lönefunktionen arbetar vi målmedvetet med internutbildningar och erfarenhetsutbyte och vill ge dig som lönespecialist en möjlighet att växa med stort eget ansvar

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-15
Ange följande referens när du ansöker: 3516972356
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie-Louise Schultz 031-7278873

Företag
INTERSPORT

Adress
INTERSPORT
Box 114
43122 Mölndal

Kontorsadress
Krokslätts fabriker 34, 431 37 Mölndal

Jobbnummer
3615774

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Intersport

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Intersport: