Lönespecialist till gemensam Löneservice

Burlövs kommun, Löneservice / Administratörsjobb / Burlöv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Burlöv, Lomma, Malmö, Staffanstorp, Lund eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Burlövs kommun, Löneservice i Burlöv

Burlöv är en spännande kommun i tillväxtregionen mellan Malmö och Lund. Vi har en nära organisationskultur som möjliggör och betonar samarbete, innovation och ett hållbart arbetsliv. Tillsammans utvecklar vi verksamheten och skapar värde för våra medborgare.

Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv?

Burlövs kommun har höga ambitioner och vi driver utvecklingen framåt! I kommunledningsförvaltningen pågår ett ständigt kvalitetsarbete för att förbättra stödet till våra verksamheter. Våra avdelningar har ett nära samarbete där var och en tar ansvar för såväl sina egna uppdrag som för våra gemensamma mål.

Burlövs kommun har höga ambitioner och vi driver utvecklingen framåt! I kommunledningsförvaltningen pågår ett ständigt kvalitetsarbete för att förbättra stödet till våra verksamheter. Våra avdelningar har ett nära samarbete där var och en tar ansvar för såväl sina egna uppdrag som för våra gemensamma mål.

Löneserviceenhetens uppdrag är att driva, utveckla och leverera tjänster inom det löne-och personaladministrativa området med fokus på hög kvalitet och effektivitet samt ge god service till chefer, medarbetare, förtroendevalda, myndigheter och intresseorganisationer hos Burlöv, Kävlinge och Staffanstorps kommun. Löneserviceenheten ska vara initiativtagare till utvecklingsarbete och ligga i framkant inom sitt ansvarsområde och utifrån detta ge förslag till beställarkommunerna.

Vi lägger stor vikt vid arbetsmiljö och tillämpar bland annat både flextid och möjlighet till distansarbete. När du börjar hos oss får du en introduktionsplan med en erfaren mentor för att du på bästa sätt ska komma in i arbetet hos oss.

Det pågår en förändringsprocess av Löneserviceenheten där vi kartlägger våra processer och automatiserar de delar vi kan för en effektivare leverans och högre kvalitet så att vi kan lägga tiden på de värdeskapande delarna i processerna. Detta är en resa och vi söker nu dig som vill vara med på den och berika den med din person och kompetens. Är det du?

Publiceringsdatum
2023-07-21

Arbetsuppgifter
Som lönespecialist kommer du erbjudas möjlighet att arbeta proaktivt och systematiskt med hela löneprocessen. Du har kontakt med chefer, medarbetare, förtroendevalda och andra stödfunktioner i kommunerna samt externa intressenter i form av myndigheter.

I rollen ingår att löpande utveckla processerna kring lön för att förbättra för medarbetare, chefer och organisationen som helhet. Det är en roll med arbete mot tydliga deadlines, ansvar och administration samt support med andra internt i organisationen via olika kanaler och vårt ärendehanteringssystem.

Vi arbetar som ett team för att ge alla personer vi kommer i kontakt med den bästa servicen och tar ansvar för att egna och gruppens uppgifter blir klara i utsatt tid.

I din roll som lönespecialist ansvarar du för arbetsuppgifterna som ingår i hela löneprocessen samt möjlighet att hantera behörigheter, schema-och bemanningssystem samt planering och genomförande av utbildningar för systemanvändarna. Vidare kommer du att delta i utvecklingsfrågor kring system, processer och rutiner.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant utbildning inom löneområdet. Gärna med flera års erfarenhet av lönehantering.

Du har ett strukturerat arbetssätt, en god analytisk förmåga och en vilja att utvecklas inom dina och gruppens ansvarsområden.

Arbetssättet är kunskapsbaserat och processorienterat vilket kräver att du har förmågan att självständigt planera och driva arbetet framåt samt att vara noggrann, lösningsorienterad och kunna prioritera bland arbetsuppgifterna.

Du har god kommunikativ förmåga och bygger förtroendefulla relationer i organisationen.

För att lyckas i din roll är det viktigt att du har ett genuint intresse för service och trivs med att vara tillgänglig i din roll. Du håller dig uppdaterad och ser omvärldsbevakning som en självklarhet. Även att ha förmågan att förstå behov och hitta lösningar på problem i olika arbetssituationer är viktigt för att du ska trivas i rollen.

Meriterande är om:
• du tidigare har arbetat i Personec P och TimeCare
• du är intresserad system och systemförvaltning
• du har erfarenhet av att utbilda i lönefrågor
• du har erfarenhet av pensioner och avtalade försäkringar samt kollektivavtalet Allmänna bestämmelser

ÖVRIGT
Vill du veta mer om Burlövs kommun välkomnar vi dig till www.burlov.se.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1238204".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Burlövs kommun (org.nr 212000-1025)

Arbetsplats
Burlövs kommun, Löneservice

Kontakt
Lönechef
Anna Rieckmann
anna.rieckmann@burlov.se

Jobbnummer
7978015

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Burlövs kommun, Löneservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Burlövs kommun, Löneservice: