Lönespecialist till en avdelning i utveckling

Eda kommun / Administratörsjobb / Eda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Eda, Årjäng, Arvika, Bengtsfors, Grums eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Eda kommun i Eda

Vi befinner oss nu i startgroparna för ett utvecklingsarbete och digitalisering av den befintliga löneprocessen i kommunen. Vill du vara med och driva den utvecklingen i en framtidsinriktad gränskommun? Du får mer än 650 arbetskamrater som alla jobbar med att på något sätt ge service till kommunens invånare, företag och besökare. Eda är en gränskommun med 8600 invånare och blomstrande näringsliv. Hit kommer ca 4,7 miljoner besökare varje år. Vi har ett bra läge mellan Karlstad och Oslo och goda kommunikationsmöjligheter år vardera håll.
Personalavdelningen är den centrala funktionen för personalfrågor och löneadministration. Tillsammans driver och samordnar vi kommunens arbetsgivarfrågor och genom att vara ett professionellt verksamhetsstöd önskar vi skapa hållbara förutsättningar för chefer och medarbetare. Kommunen har fokus på medarbetarskap och att vara en attraktiv arbetsgivare.
Kontoret ligger beläget centralt i Charlottenberg med järnvägs- och busstation i närheten. I vår kommun finns vacker natur, blomstrande gränshandel och ett stort utbud av fritidsaktiviteter.
Några av de förmåner vi erbjuder våra medarbetare är: - flexibel arbetstid - möjlighet till semesterväxling - friskvård och aktiviteter




Publiceringsdatum
2021-08-20

Arbetsuppgifter
Som lönespecialist arbetar du både konsultativt och operativt med frågor som rör lön och anställningsvillkor. I arbetet ingår bl.a. support till chefer och medarbetare, registrering av underlag kvalitetssäkring av utgående lön, utfärdande av intyg, avstämning, försäkringar mm. Du kommer tillsammans med kollegor även att arbeta med att digitalisera samt förenkla processer i arbetet med löner i kommunen.
Hos oss kommer du att ha kontakt med många personer och myndigheter och arbetet är periodvis intensivt.



Kvalifikationer
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom löneadministration alternativt erfarenhet som bedöms likvärdig. Du har kunskap om lagar och avtal som styr medarbetarnas villkor samt ska kunna informera om dem på ett pedagogiskt sätt såväl muntligt som skriftligt. Det är viktigt med helhetssyn, att kunna se sammanhang och ha konsekvensförståelse. Att ge god service och att leverera ett kvalitativt resultat är självklart för dig. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av digitaliseringsarbete.
Utifrån ett gemensamt synsätt arbetar du självständigt och har förmåga att anpassa information till mottagare och situation. I arbetet är du ansvarstagande, strukturerad, samarbetsorienterad och lösningsfokuserad. Stor vikt läggs på personlig lämplighet.
Ett starkt driv och förmåga att se förbättringsmöjligheter i lönevardagen är grundläggande förutsättningar för att lyckas i rollen. Erfarenhet från lönearbete och PA-systemet Visma Personec P är meriterande.
B-körkort.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
EDA kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1049229".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Eda kommun (org.nr 212000-1769), http://www.eda.se

Arbetsplats
EDA kommun

Jobbnummer
5913448

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Eda kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Eda kommun: