Lönespecialist till Avanza

Inhouse AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inhouse AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du den vi söker?
Vill du jobba i ett generöst och prestigelöst bolag, som har ambitionen att revolutionera sin bransch?
Är du i början av karriären som lönespecilist, då är det dig vi söker!

För Avanzas räkning söker vi dig som har gott om driv och initiativkraft och vill vara med på deras resa att utveckla och digitalisera processer, förbättring av arbetssätt och bidra till Avanzas medarbetarupplevelse! Vår uppdragsgivare är ett innovativt bolag som alltid vill ligga steget före - låter det som en plats för dig?

Publiceringsdatum
2023-12-03

Dina arbetsuppgifter
Som lönespecialist hos Avanza är arbetsuppgifterna mycket varierande. I rollen ligger helhetsansvaret för löneprocessen i Hogia Lön Plus för ca 100 löner för Avanzas 4 mindre bolag, men självklart arbetar vi som ett team inom lönefunktionen med ett gemensamt ansvar för helheten av löneprocessen för hela koncernen. Du kommer självständigt ta ansvar för att driva och koordinera vissa uppgifter samt delta i projekt, men även att stötta dina HR-kollegor administrativt. Du får gärna vara intresserad av system och förbättringsarbete och se till att skapa innovativa och högkvalitativa sätt att bedriva en effektiv en HR Lönefunktion. Rollen är bred och ingen dag kommer att vara den andra lik! Du arbetar i ett HR-team som består av 10 kompetenta, ambitiösa och härliga kollegor, som uppskattar samarbete och att ha roligt tillsammans.

Några fokusområden för dig:
Lönehantering från "ax till limpa" så som samla in och bearbeta underlag, kontroller, utbetalning och efterrapportering för 4 mindre bolag inom Avanza koncernen (ca 100 löner)
Back up för lönekollega som ansvarar för ca 650 löner
Hantera reseräkningar i ny implementerat reseräkningssystem
Hantera uppdateringar i HR systemet Catalyst One
Pension- och försäkringsadministration
Hantera statistik och rapportering till myndigheter/utskott
Support till medarbetare och chefer via mail gällande lönefrågor och andra vanligt förekommande HR-relaterade frågor
Ta fram bolagets HR:kpier / HR statistik
Löpande utveckling och förbättring av arbetsprocesser
Fakturahantering och uppföljning av kostnader inom HR
System- och avtalsansvar inom lön
Behjälplig vid HR- introduktion för nyanställda

Profil
I denna roll ser vi att du behöver ha 2-3 års erfarenhet samt relevant utbildning inom löneadministration samt av att du varit delaktig i att utveckla processer. Det är en viktigt med kompetens och intresse för system då vi blir alltmer digitaliserade. Som person behöver du vara noggrann och strukturerad, ha ett stort administrativt intresse, med en hög kvalitet i det du tar dig för. För att lyckas i rollen på bästa sätt tycker du att det är roligt att arbeta med andra människor och du är själv en person som sprider positiv och optimistisk energi. Du hjälper till där det behövs, har en stark känsla för service och ser alltid till hela verksamhetens bästa. Om du har arbetat i snabbfotad organisation och dessutom arbetat inom verksamhet med regelverk är detta extra meriterande. Det är av vikt att du tycker om att utveckla processer och system.

Vi ser att du har: Erfarenhet av löneadministration i lönesystemet Hogia Lön Plus samt gärna tidrapporteringssystemet Hogia PBM
Gärna arbetat i flera försystem, Catalyst One är meriterande
Supporterat chefer och medarbetare inom löneområdet
Systemintresse samt intresse av att strukturera upp och digitalisera arbete inom Lön och HR

Om företaget
Avanza är Sveriges ledande internetbank för sparande och placeringar. Vi drivs av att förändra branschen genom att utmana de stora bankerna och försäkringsbolagen på den svenska sparmarknaden. Vi vill vara tjänsten som förenklar och förbättrar spararnas ekonomi och har en vision om att skapa en bättre framtid för miljoner människor. Därför står våra kunders bästa alltid i fokus, precis som det borde vara. Affärsidén är enkel - mer till dig, mindre till banken. En idé som gett oss Sveriges nöjdaste sparare 13 år i rad.

Du får ett spännande, intensivt och utvecklande jobb som ger stort utrymme för egna initiativ. Tillsammans med trevliga och engagerade kollegor kommer du att sitta centralt i lokaler på Regeringsgatan 103. Banken har bra förmåner såsom extra bra bolån, optionsprogram, och ett generöst friskvårdsbidrag. Avanza har en unik kultur med mycket höga indextal för såväl Engagemang, Ledarskap och Arbetsmiljö. Och vi tycker om att ha kul tillsammans! För mer information besök: https://www.avanza.se
Övrigt/Vad händer nu?
I denna rekrytering samarbetar Avanza med Inhouse AB och rekryteringskonsult Kajsa Tamsen. Vänta inte med att skicka din ansökan, då urval och intervjuer sker löpande.

Vi tar inte emot några ansökningar via mejl, utan du söker enkelt med ditt CV här på hemsidan, inhouse.se. Du ska inte skicka med något personligt brev, vi vet att ditt CV räcker gott och väl. Om du går vidare i processen kommer du som ett första steg få svara på ett antal urvalsfrågor. Processen innehåller även arbetspsykologiska tester. För mer information eller frågor, kontakta Kajsa Tamsen Kajsa.tamsen@inhouse.se.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Inhouse AB (org.nr 556545-0458)

Arbetsplats
Avanza Bank

Kontakt
Kajsa Tamsen
kajsa.tamsen@inhouse.se

Jobbnummer
8303412

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inhouse AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inhouse AB: