Lönespecialist Till Alten Göteborg

Alten Sverige AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alten Sverige AB i Göteborg, Härryda, Trollhättan, Uddevalla, Grästorp eller i hela Sverige

Är du en erfaren löneadministratör som vill specialisera dig ytterligare inom löneområdet? Uppskattar du att arbeta systemnära samtidigt som du har god pensionskunskap och erfarenhet av AGI? Då kan vi ha tjänsten för dig!

ALTENs HR-avdelning söker nu efter lönespecialist till huvudkontoret Göteborg. I denna position blir du en del av ett lokalt team där ni tillsammans stöttar ALTENs ca 1400 chefer och medarbetare i olika lönerelaterade frågor. Du rapporterar till HR & Payroll Manager som också är placerad i Göteborg.

Din roll:
Som lönespecialist kommer du vara ansvarig över lönesystemet på ALTEN vilket innebär att du kommer hantera systemadministration, systemanpassning och systemuppsättningar kopplat till ALTENs löneprocesser. Du kommer hantera uppdatering av organisationen i lönesystemet, semesteromställning, lönerevision, årsskiftesuppdatering och inrapporteringar till Skatteverket. I rollen förväntas du även ha det huvudsakliga administrativa ansvaret över pensioner och den årliga semesteromställningen. Vid behov kan du behöva hjälpa och avlasta löneadministratörerna i den löpande lönekörningsprocessen.

Din uppgift som lönespecialist är att hjälpa dina ALTEN-kollegor på bästa sätt. Du kommer ha mycket kontakt med ditt närmsta team, med medarbetare och chefer i organisationen.

Publiceringsdatum
2023-04-03

Profil
För att du ska komma tillrätta och trivas på bästa sätt ser vi gärna att du stämmer in på följande:
o YH-utbildning inom lön eller relevant arbetslivserfarenhet
o Minst 6 års erfarenhet av löneadministration
o Du har god erfarenhet av systemadministratinon där erfarenhet av HR-plus är starkt meriterande
o Du har god pensionskunskap
o Du uttrycker dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska

Som person har du ett positivt synsätt, är strukturerad, ansvarstagande och noggrann. Du motiveras av att hjälpa andra och har en god förmåga att möta människor, oavsett roll, på ett professionellt och trevligt sätt. Att ta mycket eget ansvar och självständigt driva dina processer, samtidigt som du uppskattar att arbeta teamorienterat är något som faller dig naturligt och som motiverar dig i vardagen. Det skadar inte heller om du är en person som har nära till skratt och som uppskattar en arbetsplats med fantastiska kollegor!

Tjänsten är på 100% tillsvidare med start enligt överenskommelse. Rekryteringen sker löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om ALTEN
Varje medarbetare är lika viktig i ALTENs framgång! Personalen på ALTEN är organisationens viktigaste resurs och därför blir det självklart att erbjuda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi drivs av att se människor växa och utvecklas, därför skapar vi möjligheter att få arbeta med det man har passion för.

Genom våra interna nätverk ALTEN Sports och Women@ALTEN ges du möjlighet att driva frågor och aktiviteter som just du brinner för, tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du möjligheten till att skapa ett stort affärsnätverk och flera spännande erfarenhetsutbyten. Balansen mellan arbete och privatliv värderas högt. Självklart har vi kollektivavtal. Utöver detta har vi förmåner så som friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Vi erbjuder dig en rolig arbetsplats som präglas av fartfylldhet, frihet under ansvar och härliga kollegor.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Alten Sverige AB (org.nr 556420-7453)

Jobbnummer
7616354

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alten Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alten Sverige AB: