Lönespecialist till Aleris Diagnostik

Aleris Diagnostik AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aleris Diagnostik AB i Stockholm, Solna, Uppsala, Nacka, Göteborg eller i hela Sverige

Om Aleris

Aleris är ett av Skandinaviens ledande privata vårdföretag. Verksamheten omfattar sjukvård och diagnostik i Sverige, Norge och Danmark. Aleris erbjuder tjänster av hög kvalitet till den offentliga vården, till försäkringsbolag och till patienter som själva betalar för sin sjukvård.

Aleris affärsidé är att ge möjlighet till ett bättre och friskare liv och bidra till ökad samhällsnytta genom innovativa lösningar. Hög kvalitet på våra tjänster är en förutsättning för vår verksamhet.

Efter sammanslagningen med Proliva har Aleriskoncernen i Skandinavien 5 400 medarbetare och omsätter 7 miljarder SEK.
Aleris ägs av Triton.

På Aleris känner vi ett stort engagemang för det samhälle vi lever i och vill medverka till ett bättre, tryggare och friskare liv. De förändringar vår bransch genomgår innebär möjligheter för oss att tänka om och tänka nytt. Det gillar vi och det är något som vi tycker utmärker oss. Snabba beslut, flexibilitet och möjligheten att påverka och tänka i nya banor värderar vi högt.

Lönespecialist till Aleris Diagnostik, Stockholm
Till vårt huvudkontor i centrala Stockholm söker vi nu en erfaren lönespecialist som vill vara med på en spännande resa tillsammans med oss på Aleris Diagnostik där vi idag är ca 300 medarbetare i Sverige. Vi befinner oss i en utvecklingsfas och du får möjlighet att vara med och utforma din funktion och roll tillsammans med ekonomi och HR funktionen.
Som lönespecialist hos oss kommer blir du en viktig spelare i implementeringsfasen av vårt nya HR och lönesystem och du får en unik möjlighet att vara med från start och driva projektet i hamn.

Om arbetet
Du ansvar för att sköta hela löneprocessen samt tolka och tillämpa de regelverk som rör anställningsvillkor såsom ledigheter, sjukfrånvaro, semester samt kontrollera och kvalitetssäkra de underlag som du får varför du bör vara väl bevandrad med regelverket.
Det är viktigt att upprätta nära samarbete med chefer och medarbetare på företaget för att besvara såväl lönefrågor som avtals- och arbetsrättsfrågor. Du kommer tillhöra ekonomiavdelningen och vara med och utforma lön och redovisningsfunktionen och tjänsten kommer delvis innefatta uppgifter inom ekonomifunktionen.
Du verkar som systemförvaltare av vårt nya Hr och löesystem samt ansvara för att utbilda chefer i användande och utförande. I uppdraget ingår även att vidareutveckla och digitalisera företagets processer och rutiner runt lön. Du kommer både självständigt driva egna förbättringsprojekt och delta i olika utvecklingsarbeten.

Om dig vi söker
Du har erfarenhet av och behärskar hela löneprocessen kring löneberäkningar och löneutbetalningar. Vi tror att du har arbetat minst 3-5 år med löneadministration och då delar av tjänsten innefattar både ekonomi och avtalsfrågor är det en stor merit om du har tidigare erfarenhet inom de områdena.
Du är van att arbeta med all administration som förekommer runt lönehantering såsom ersättningar, arvoden, semester etc. Det är en stor fördel om du är van att tolka olika kollektivavtal och att arbeta med pensions- och försäkringsfrågor.

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen behöver du självständigt kunna sköta hela löneprocessen från ax till limpa. Vi tror att du är en analytisk person som gillar utmaningar. Att teamkänsla och att vara en teamplayer är viktigt för dig för att du ska trivas på en arbetsplats, och att du är en systemintresserad person som är ute efter att utvecklas i din roll.
Du är en van problemlösare och är alltid hjälpsam. Du behöver gilla förändring och tycka om att arbeta med kontinuerliga förbättringar. Det är vidare viktigt att vara pedagogisk och på ett enkelt sätt kunna förklara och besvara svåra frågor inom löneområdet. Som person är du positiv, flexibel och hjälpsam

Publiceringsdatum
2021-05-24

Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placering i Stockholm. Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan och kontakt
Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Ansöker gör du enklast genom att klicka på "skicka ansökan" till höger och fylla i dina uppgifter. Sista ansökningsdag är 6 juni 2021 men i och med att vi löpande gör urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Elisabeth Sewring, på tel 0768494550.

Hoppas att vi hörs!

• --------------------------------------------------------
I denna rekrytering har vi gjort ett aktivt val av annonsering och rekryteringsstöd och undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryterings- eller annonseringsbolag.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-06-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Aleris Diagnostik AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Aleris Diagnostik AB (org.nr 556052-8746)

Arbetsplats
Röntgen

Jobbnummer
5762891

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aleris Diagnostik AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aleris Diagnostik AB: