Lönespecialist/systemförvaltare till SOS Alarm

Sos Alarm Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sos Alarm Sverige AB i Stockholm, Danderyd, Uppsala, Eskilstuna, Västerås eller i hela Sverige

SOS Alarm är ett samhällsägt aktiebolag som ägs av Sveriges kommuner och landsting gemensamt. SOS-centraler finns på 18 orter och har ca 900 medarbetare. På uppdrag av staten ansvarar SOS Alarm för att ta emot alla 112-samtal i Sverige. Genom nödnumret 112 når medborgaren alla hjälpresurser så som till exempel polis, ambulans och räddningstjänst. Varje dygn hanteras ca 10 000 112-samtal. På uppdrag av landstingen hanterar SOS Alarm ca 1 miljon ambulansuppdrag årligen.

Publiceringsdatum
2012-10-12

Dina arbetsuppgifter
Som lönespecialist/systemförvaltare är du delaktig i hela löneprocessen samt genomför kontroll och kvalitetssäkring av underlag.

 I arbetsuppgifterna ingår tolkning och tillämpning av lagar, löne- reseräkningsadministration samt pensioner för SOS Alarms ca 900 anställda. I rollen ingår även övrig HR-administration. Systemförvaltning och kvalitetssäkring av HR-systemet är också en stor del av dina arbetsuppgifter.

Vem är du?

Som person är du mycket noggrann och kvalitetsmedveten. Du är ansvarstagande och drivande med förmåga att se till helheten. Du kommer i mål med dina projekt och drivs av att ge service samt av att administrera och strukturera. Det är viktigt att du har förmåga att skapa goda kontakter och bygga långsiktiga relationer och att du samtidigt har personlig integritet. Du har lätt att kommunicera och du använder språket på ett professionellt och för yrket relevant sätt i dialogen internt och externt.

Vi söker dig som har mångårig erfarenhet av löneadministration, alternativt en KY-utbildning inom lön. Det är meriterande om du har erfarenhet av systemförvaltning. Du är van att arbeta digitalt med olika program och systemlösningar och har tidigare erfarenhet av HR-system.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, du måste vara svensk medborgare, samt drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.
Du informeras härmed att de personuppgifter som lämnats av dig i din ansökan kan komma att behandlas automatiskt enligt personuppgiftslagen.

Arbetstider och omfattning
Heltid/Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-10-31
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helene Malmborg, 08-407 3053
Marianne Lindgren, 08-407 3076

Företag
SOS Alarm Sverige AB

Adress
SOS Alarm Sverige AB
Box 5776
11487 Stockholm

Jobbnummer
1364282

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sos Alarm Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sos Alarm Sverige AB: