Lönespecialist som gillar digitalisering till välkänt företag i Malmö

Ogunsen AB (publ) / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Malmö, Staffanstorp, Lund, Kävlinge, Trelleborg eller i hela Sverige

SJR hjälper just nu vår kund med att hitta en duktig lönespecialist. Du kommer inledningsvis arbeta i ett nära samarbete med nuvarande löneadministratör och hjälpa till att digitalisera löneprocessen. Arbetet är påbörjat, men du får goda möjligheter till att vara del i den fortsatta implementationen. I denna tjänst som löneadministratör arbetar du nära ekonomiavdelningen och du blir ett team tillsammans med kollegorna inom ekonomi, där du är specialist på lön.

Arbetsplatsen är i centrala Malmö och företaget erbjuder även flexibilitet med arbete hemifrån några dagar i veckan. Tjänsten är inledningsvis ett konsultuppdrag, men trivs du och företaget med varandra finns goda möjligheter till en anställning hos företaget.

Publiceringsdatum
2022-11-21

Dina arbetsuppgifter
• Ansvara för all löneadministration om cirka 400-800 löner

• Utbetalning av lön, bearbetning och insamling av lönedata,

• Vara support till anställda vid frågor kring lön, avdrag, avgifter mm

• Interna rapporter och statistik till myndigheter

• Registrera nyanställda och säsongspersonal för löneutbetalning

• Pensions- och försäkringsrapportering

• Ta fram arbetsgivarintyg samt intyg till myndigheter

Som person är du självgående, ansvarstagande och har ett professionellt agerande. Du är effektiv och noggrann, samt har en god planeringsförmåga. Att skapa goda relationer med dina arbetskollegor är naturligt för dig, samt att vara kommunikativ till hela organisationen. För att passa för rollen behöver du vara lösningsfokuserad, se detaljer och ha ett stort intresse för digitalisering. Vi tror att du är en person som tycker att det är roligt att snabbt sätta dig in i dina arbetsuppgifter och arbetar kvalitativt även under perioder med högre tempo. Du har ett stort driv och engagemang, är villig att hjälpa till där det behövs och driver gärna egna projekt. Motivationen att bidra till utveckling och att själv utvecklas är stark hos dig.

Minst 5 års erfarenhet av löneadministration i ett större lönesystem, gärna Hogia. Eftergymnasial utbildning inom lön eller motsvarande kunskap genom arbetslivserfarenheterfarenhet. God systemkunskap är meriterande. Tjänsten kräver grundläggande kunskaper i arbetsrätt, avtal, lagar, avgifter och skatter samt förståelse för redovisning och ekonomi.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Carin Forsén på 0704-715912 eller Talent Manager Natali Bermsten 0766-471619. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-12-16.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ogunsen AB (publ)

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Jobbnummer
7191500

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ogunsen AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ogunsen AB (publ):