Lönespecialist sökes till kund i Borås!
AB Söder & Co Consulting / Administratörsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AB Söder & Co Consulting i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2019-10-21Om företagetSöder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad.
Om företagetBeläget i Borås.
ArbetsuppgifterVår kunds HR är i en spännande förändringsresa där de är mitt uppe i arbetet att se över sina arbetssätt och bygga en gemensam HR organisation för hela bolaget. HR finns placerade i Borås och Göteborg och du kommer ingå i ett team om totalt sex lönespecialister i Borås. Vi hanterar drygt 2700 tjänstemannalöner idag och hos oss innebär rollen varierande arbetsuppgifter inom Lön- och HR administration.
Dina primära arbetsuppgifter kommer vara:
• Löneadministration, arbeta med hela flödet från beräkning, lönekörning, reseräkningar, avstämningar inom lön, årsskifteshantering, kontrolluppgifter och semesterskulder.
• Pensionsadministration i bl a Collectum.
• Medverka vid olika arbetsprocesser som vid löneavtal, semesterberäkning och lönerevision.
• Tolkning av kollektivavtal för att säkerställa korrekta löneberäkningar.
• Supporta i HR relaterade frågor via mail och telefon kopplat till anställningsvillkor.
• Registerunderhåll
• Utveckla processer och rutiner.
• Fungera som stöd för chefer och medarbetare i organisationen.
• Skriva intyg, upprätta statistik, olika typer av förteckningar, underhåll och kontroll av dessa.
ProfilVåra förväntningar på din tidigare erfarenhet är att du har arbetat självständigt med löner och har kännedom om arbetsrättsliga lagar och vana att tolka kollektivavtal. Meriterande är erfarenhet av förändringsprocesser och intresse för systemadministration, erfarenhet av Agda och goda kunskaper i Office-paketet. I ditt arbete ingår att ansvara för och agera i enlighet med våra värderingar, samt att arbeta målinriktat och bidra till att förbättra verksamhet och resultat.
Vi erbjuder dig anställning i en attraktiv koncern med möjlighet till utveckling och ett ansvarsfullt arbete där du bidrar till företagets gemensamma mål. Vi är ett gott och prestigelöst gäng som värderar samarbete högt, det är dock viktigt att du har förmågan att ta egna initiativ för att driva utvecklingen av vår lönehantering framåt.
Tjänsten är ett konsultuppdrag på minst 8 månader och heltid.
Rekryteringen genomförs i samarbete med Söder o Co.
Ansöker gör du via hemsida: soderco.se
Sista dag att ansöka är 2019-10-28
För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Ninni Svahn: 0769-48 43 33.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-10-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAB Söder & Co Consulting
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4207".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare AB Söder & Co Consulting (org.nr 556684-3107),
http://www.soderco.se/ Arbetsplats Aktiebolaget Söder & Co Consulting
Jobbnummer 4866577
Observera att sista ansökningsdag har passerat.