Lönespecialist och Teamledare
Swedbank Group Human Resources / Ekonomiassistentjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Swedbank Group Human Resources i Östersund,
Sundbyberg,
Stockholm eller i
hela Sverige Grupp HR är ansvarig för Koncerngemensamma HR policies, riktlinjer, ramar och processer. Grupp HR stöttar organisationen och ledningen med bl.a. rekrytering, kompetensutveckling, mångfald, arbetsmiljö, omorganisationer för att se till att personalstrategin är anpassad till bankens övergripande strategier och mål.
Om jobbet HR Payroll som är en del av HR Sverige ansvarar för utbetalningar av lön och andra ersättningar i Swedbank och till Sparbanker som har sin lönehantering hos Swedbank. Uppdraget innebär att leverera en förstklassig service och kvalitetssäker tjänst till våra kunder. Uppdraget innebär också att ständigt utveckla och förbättra rutiner och processer. Viktig del i det arbetet är att nyttja möjligheter och verktyg för digital hantering.
Hr Payroll är tillsammans med HR Helpdesk lokaliserad till Östersund och sysselsätter ca 30 personer.
Vi söker dig som vill bidra till vår leverans genom operativt lönearbete samt med uppdrag att arbetsleda lönearbete och förbättringsarbete inom enheten
Vi söker dig som lockas av administrativt arbete och att utveckla det tillsammans med teamet.
Arbetsuppgifterna består i huvudsak av att:
Arbetsleda ett team med 11 personer
Koordinera lönearbetet inom enheten
Eget operativt lönearbete
Leda systematiskt förbättrings- och utvecklingsarbete
Ingå i ledningsteam för HR Payroll
I din roll är du underställd chefen för HR Payroll.
Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen Gedigen erfarenhet av operativt lönearbete
Intresse och förmåga att leda andra
Kvalitets- och förbättringsarbete
Officepaketet i allmänhet och Excel i synnerhet
Vi ser gärna att du har utbildning till lönespecialist eller akademisk utbildning inom personalfrågor, arbetsrätt och/eller ekonomi, alternativt kunskap enligt motsvarande. Du bör ha arbetat inom en större organisation. Du har ett intresse för IT och utveckling av kombinationen "människa och teknik".
Du gillar nya utmaningar, förändringsarbete och skapande av nya rutiner och arbetssätt. Du bör ha god struktur och planeringsförmåga.
Du är grundglad och har en positiv inställning och brinner för att utveckla människor och verksamheter, samt delar våra värderingar "Öppen, Enkel och Omtänksam".
Du kanske tidigare har jobbat med Löneadministration inom större organisation
Lönesystem där digitala tjänster och självservice för medarbetare och chefer ingår
Arbetsledning
Systematiskt förbättrings- och utvecklingsarbete
Möjliga nästa karriärsteg Chef
Andra funktioner inom HR
Varför jobba med oss? I vår enhet får du både vara med och utveckla lönetjänsten och dig själv. Vi är ett team med glada och engagerade kollegor som har roligt tillsammans. I den här rollen får du ta eget ansvar och jag ger dig fullt förtroende. I gengälld förväntar jag mig en rak kommunikation, ditt engagemang och din delaktighet.
Jag är som person mycket engagerad i mitt jobb. Det är viktigt för mig att all personal mår bra och att vi har roligt på jobbet.
Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Inte något för dig? - tipsa en kollega om jobbet!
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare
Publiceringsdatum2019-05-23ErsättningEnligt Överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChef/Manager: Lena Gideryd +46 70 3175503
Finansförbundet: Åke Skoglund +46 8 58590288
SACO: Henrik Joelsson +46 40 242508
FöretagSwedbank Group Human Resources
AdressSwedbank Group Human Resources
105 34 Stockholm
10534 Stockholm
Kontorsadress105 34 Stockholm
Jobbnummer 4808918
Observera att sista ansökningsdag har passerat.