Lönespecialist Karlstad

Länsförsäkringar AB / Ekonomiassistentjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Länsförsäkringar AB i Karlstad, Stockholm eller i hela Sverige

Om oss:
HR-avdelningen ansvarar för att driva det strategiska, taktiska och operativa HR-arbetet innan, under och i samband med avslut av anställningen. Vi ska erbjuda kostnadsattraktiva lösningar och har som mål att uppfattas som digitala, snabba och enkla. Vi stödjer ledare och medarbetare att aktivt ta ansvar för sin utveckling och anställningsbarhet. HR-avdelningen är uppdelad på fyra huvudområden HR-chefer, HR-administration, HR-lön och HR-Lean

Engagemang, tillit, professionalism och öppenhet är det som driver utveckling hos oss. I vår organisation leder återkoppling och uppföljning av dina prestationer affären framåt. Samma öppenhet som vårt starka varumärke står för strävar vi även efter internt. Mångfald värderas högt i vår verksamhet och vi lägger stort fokus på hälsa för att skapa balans mellan jobb och fritid.

Till länsförsäkringars Lönecenter i Karlstad söker vi en lönespecialist.

Lönecentret hanterar löner för cirka 6000 medarbetare. En av våra medarbetare går på föräldraledighet och vi söker nu en vikarie från och med maj 2017 och fram till september 2018.

Dina arbetsuppgifter:
De stödsystem som används är HR-plus samt PeopleSoft. Inom ditt ansvarsområde kommer följande att ingå:

• Dagligt arbete med löner.
• Hantering av avvikelserapportering och reseräkningar.
• Hantering samt bevakning av sjuk- och annan frånvaro.
• Efterrapportering såsom bokföringsunderlag, semesterskuld och underlag för skattedeklarationer.
• Kontinuerligt följa förändringar i lag och avtal.
• Kontakt med och rapportering till myndigheter.
• Hantering av kontroll- och statistikuppgifter.
• Pensionsrapportering.
• Samt övriga på en löneavdelning förekommande arbetsuppgifter.

Vem är du?
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning eller erfarenhet som bedöms likvärdig samt en bred kompetens inom löneområdet. En merit är om du har arbetat med HR-plus. Du har hög servicekänsla samt har ett konsultativt arbetssätt.
Gruppens leverans är en viktig del av HRs totala leverans inom Länsförsäkringar AB och länsförsäkringsbolagen. Det är av yttersta vikt att du har förmågan att tänka processorienterat samt med tydligt kundfokus.

Du har ett intresse av lönefrågor, är strukturerad och noggrann. Du är positiv, social och trivs med att ha många kontakter inom organisationen. Vi jobbar kontinuerligt med att utveckla vår verksamhet, du behöver ha ett intresse för och vara insatt i ny teknik och av IT-system.

Tjänsten är en heltidstjänst och har placeringsort Karlstad.

Länsförsäkringar - en unik arbetsgivare
Länsförsäkringar är inte ett företag, utan flera. Runt om i landet finns 23 självständiga och kundägda länsförsäkringsbolag som tillsammans äger Länsförsäkringar AB med dotterbolag. Välkommen till en bank- och försäkringsgrupp som inte är riktigt som alla andra.
Välkommen till en arbetsgivare som inte är som alla andra! Läs mer om Länsförsäkringar AB med dotterbolag
http://www.lansforsakringar.se/om-oss/om-lansforsakringsgruppen/lansforsakringar-ab/

Varaktighet, arbetstid


Publiceringsdatum
2017-01-27

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 0001-01-01

Kontakt
marianne.nyberg@lansforsakringar.se

Företag
Länsförsäkringar AB

Adress
Länsförsäkringar AB
10650 STOCKHOLM

Kontorsadress
Tegeluddsvägen 11-13

Jobbnummer
3287889

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Länsförsäkringar AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Länsförsäkringar AB: