Lönespecialist/HR administratör
Xylem Water Solutions Global Services AB / Administratörsjobb / Emmaboda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Emmaboda,
Lessebo,
Nybro,
Tingsryd,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Xylem Water Solutions Global Services AB i Emmaboda,
Kalmar,
Kristianstad,
Malmö,
Norrköping eller i
hela Sverige Lönespecialist/HR administratör
På Xylem arbetar 17 000 personer mot ett gemensamt mål: att skapa innovativa lösningar för världens vattenbehov. Genom att utveckla nya tekniker, förbättrar vi hur vatten används, förvaras och återanvänds nu och i framtiden. Vi transporterar, renar, analyserar och återför vattnet till naturen och hjälper människor att använda vatten effektivt - hemma, på arbetet, inom industrin och i jordbruket. Vi har mer än 100 års erfarenhet inom vattenteknikområdet och erbjuder en portfölj av ledande produktvaru-märken och expertkunskaper inom en stor mängd applikationer. Vår kompetens har lett till långvariga relationer med våra kunder i mer än 150 länder.
Till vårt HR Shared Service team i Emmaboda söker vi nu en Lönespecialist/HR administratör
Arbetsbeskrivning
Tjänsten är placerad inom avdelningen för HR Shared Services i Emmaboda och är en specialistroll med självständigt ansvarsområde inom Xylem. Arbetsuppgifterna innefattar att ansvara, underhålla samt vidareutveckla funktioner, rutiner och system som tillhör processen lön och förmåner. Vidare ingår även att bevaka och tillhandahålla data med myndigheter, organisationer och övriga externa samarbetspartners.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer framförallt bestå av:
Genomföra samt kontrollera lönekörningar, bevakning, sammanställning och uppdatering i lönesystem och tidredovisningssystem. Färdigställa underlag till bankutbetalningar. Ansvara och färdigställa underlag till arbetsgivaravgifter samt ge support till anställda och chefer. I rollen igår även att du tillsammans med dina kollegor arbetar med personaladministrativa frågor, b.la arbete med våra HR-system (Workday) samt lag och avtalsfrågor.
Erfarenhet
Vi söker dig med gymnasieutbildning gärna med inriktning mot ekonomi. Det är ett krav att du har erfarenhet av lönearbete samt goda kunskaper i Office-paketet. Har du dessutom erfarenhet av databashantering är det meriterande. Då vi verkar i en internationell miljö är det en absolut nödvändighet att du behärskar engelska i både tal och skrift samt ett plus om du kan tala samt skriva danska.
Personliga egenskaper
Som person känner du igen dig i våra kärnkompetenser - att sträva efter ständiga förbättringar, att inspirera till ansvarstagande och att samarbeta över gränserna - vilka är en bidragande faktor till företagets framgång. Vidare är du serviceinriktad, har kommunikativ förmåga och är ansvarsfull. Du är noggrann och har hög integritet, du förstår vikten av att hantera konfidentiella och personliga uppgifter på ett professionellt sätt.
Villkor
Tjänsten avser tillsvidareanställning.
Kontakt
Välkommen in med din ansökan, dock senast 2021-06-30. Urvalet av ansökningar sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida.
Har du frågor är du välkommen att kontakta Solveig Nilsson, Payroll Manager, 0471-24 75 89.
Representant för Unionen är Kenneth Philipsson, Representant för Akademikerna är Jenny Johansson, 0471-24 70 00. Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
Publiceringsdatum2021-06-11ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagXylem Water Solutions Global Services AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ob3EffwR-2933".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Xylem Water Solutions Global Services AB (org.nr 556782-9253)
Arbetsplats Xylem
Jobbnummer 5805506
Observera att sista ansökningsdag har passerat.