Lönespecialist eller löneadministratör
Lindesbergs kommun, Personalenheten / Administratörsjobb / Lindesberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lindesberg,
Nora,
Örebro,
Ljusnarsberg,
Skinnskatteberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun, Personalenheten i Lindesberg Vi söker dig som har ett stort intresse för lönefrågor!
Du kommer arbeta inom personalenheten vid kommunstyrelseförvaltningen. Personalenheten består av 19 medarbetare som arbetar konsultativt främst med frågor inom HR och lön. Just nu är vi inne i en spännande förändringsfas för att skapa ett processorienterat arbetssätt med koppling till digitalisering och effektivisering, därför är det viktigt att du som söker har en positiv inställning till utvecklings- och förändringsarbete.
Vad erbjuder vi dig?
Lindesbergs kommun är den lagom stora kommunen där du får möjligheten att jobba brett. Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Vi erbjuder förmåner som semesterväxling, motionstimme/motionspeng, möjlighet att teckna förmånscykel och förmånsbil, flexibel arbetstid med mera.
Publiceringsdatum2023-11-30ArbetsuppgifterHos oss får du arbeta brett och ansvara för hela löneprocessen. Ditt arbete spänner över flera områden inom kommunens verksamheter. Arbetet omfattar alltifrån anställning till utbetalning av lön såsom registrering, beräkning och analys av lönedata, avstämningar, kvalitetssäkring och utveckling av löneprocessen.
Ditt uppdrag innebär att du tillsammans med dina kollegor arbetar för att ge bra konsultativt stöd och service till våra chefer, administratörer och medarbetare i löne-, anställnings- och avtalsfrågor. Även olika myndighetskontakter ingår. Vi har en supportfunktion via telefon som vi hjälps åt att bemanna och vi stöttar verksamheterna förebyggande genom att utbilda chefer i lönesystemet, ge användarstöd och rådgivning i olika lönefrågor.
Arbetet innebär ett stort eget ansvar där målet är rätt lön i rätt tid.
Din befattning och ditt uppdrag kommer formas utifrån din samlade kompetens.
KvalifikationerVi ser att du som söker har slutförd gymnasieutbildning och några års erfarenhet av lönearbete eller eftergymnasial utbildning inom lön. Du har systemvana från något lönesystem sedan tidigare, har goda IT-kunskaper och ett intresse av att hänga med i den utveckling som sker. Vi ser positivt på om du har ett intresse för att driva och utveckla personaladministrativa processer inom digitalisering.
Meriterande är om du har erfarenhet från arbete med kollektivavtal inom offentlig sektor, systemen Personec P och TimeCare.
Lönearbetet är ett socialt jobb där du har många kontaktytor så för att lyckas i rollen är det viktigt att du är tillmötesgående och serviceinriktad. För att kunna stötta verksamheterna i frågor som rör exempelvis; anställningar, ersättningar och frånvaro är det viktigt att du är van vid att läsa samt tolka lagar och avtal.
Du behöver ha god förmåga att skapa och upprätthålla förtroendefulla kontakter och vill bidra till att våra chefer och medarbetare får ett bra stöd. Dessutom är du noggrann och har hög integritet då du dagligen administrerar känslig information.
Som person är du engagerad och ansvarstagande med förmåga att planera och omprioritera ditt arbete utifrån tidplan och mål. Du har en god analytisk, pedagogisk och kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Vidare behöver du som söker klara av ett självständigt arbete och du tar initiativ till förändring och utveckling av verksamheten och gruppens arbete.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.
Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar cirka 2000 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-12-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KS:A 2023/14".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lindesbergs kommun (org.nr 212000-2015)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Lindesbergs kommun, Personalenheten
Kontakt Personalchef
Carina Fyrpil
carina.fyrpil@lindesberg.se 0581-810 20 Jobbnummer 8299163
Observera att sista ansökningsdag har passerat.