Lönespecialist

Lundin & Boström AB / Ekonomiassistentjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lundin & Boström AB i Falun, Borlänge, Säter, Hofors, Leksand eller i hela Sverige

Arbetet som lönespecialist

I HR-funktionens uppdrag ingår det att hantera såväl operativa som strategiska personal-/arbetsgivarfrågor i syfte att stärka varumärket som arbetsgivare. HR är stödfunktion till verksamheterna och ger service i form av personal- och löneadministration. Idag består HR av tre medarbetare varv två lönehandläggare som delvis också har andra uppdrag. Ca 190 löner och arvoden utbetalas varje månad.

För närvarande samarbetar vi med en extern löneleverantör. Vid årsskiftet kommer hela löneprocessen att hanteras i egen regi. Därför söker vi nu en lönespecialist som vill driva och utveckla lönefunktionen.

Som lönespecialist har du en viktig roll i företaget och ansvarar för att våra medarbetare får rätt lön på ett smidigt och korrekt sätt. Du arbetar självständigt med lönehanteringen i vårt lönesystem och ansvarar för kvalitén genom hela löneprocessen. Du informerar och svarar på lönerelaterade frågor från chefer och medarbetare. Arbetsuppgifterna förutsätter att du kan tolka och tillämpa lagar och avtal inom löneområdet. Du är systemförvaltare och administrerar i lönesystemet. Även andra arbetsuppgifter kopplade till löne- och personaladministration ingår.

Publiceringsdatum
2014-04-30

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning och har arbetat minst tre till fem år med kvalificerad lönehandläggning, det vill säga självständigt ansvarat för löneprocessen på en större arbetsplats. Eftergymnasial utbildning inom löneadministration är meriterande. Du har erfarenhet av att tillämpa och tolka lagar och avtal inom löneområdet och erfarenhet av Officepaketet, främst Word och Excel. Vi förutsätter att du har skatte-och bokföringskunskaper samt kunskap om pensions- och försäkringsfrågor.
Lång erfarenhet av administrativt arbete är ett krav. Eftersom du har mycket kontakter med våra medarbetare är det viktigt att du har god pedagogisk förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du har god systemvana och erfarenhet av att administrera och förvalta system.

Dina personliga egenskaper
Som person är du serviceinriktad, kvalitetsmedveten och strukturerad. Du tycker om att hålla dig uppdaterad inom löneområdet och tar initiativ till förbättringar. Du ser förändringar som spännande och positiva och kan med lätthet anpassa dig till nya omständigheter. Eftersom du hanterar sekretessbelagda uppgifter är professionell integritet en självklarhet. Du har lätt för att samarbeta och kommunicera med andra.

Kontaktperson för detta jobb
I denna rekrytering samarbetar Falu Energi & Vatten AB med Lundin & Boström och vi erbjuder medflyttandeservice genom Rekryteringslots. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Petra Back, 070-656 98 30.

Läs mer om Falu Energi & Vatten AB på www.fev.se och ansök senast 18 maj med registrerat CV på www.lundinbostrom.se

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Företag
Lundin & Boström AB

Adress
Lundin & Boström AB
Forskargatan 3
78170 Borlänge

Kontorsadress
Forskargatan 3
Borlänge

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0243-22 66 70
E-postadress: info@lundinbostrom.se

Jobbnummer
1857780

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lundin & Boström AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lundin & Boström AB: