Lönespecialist
Motala kommun, Lön / Administratörsjobb / Motala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Motala,
Vadstena,
Mjölby,
Karlsborg,
Linköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Motala kommun, Lön i Motala Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Som vår medarbetare har du ett ansvarsfullt uppdrag att tillsammans med oss anpassa arbetet till förändringar och agera för att utveckla ett hållbart sjöstadsliv i Motala kommun.
Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena Stöd och utveckling, Strategisk samhällsplanering, HR, Kommunikation samt Planering och uppföljning.
Löneenheten är en del av HR och består av 17 medarbetare. Löneenheten leds av en lönechef. Enheten ansvarar för kommunens löneadministration, lönesystem, personalarkiv, pension och kollektivavtalade försäkringar.
Förvaltningen har till uppdrag att leda, stödja och samordna hela kommunorganisationen på kommunstyrelsens uppdrag. Detta görs genom att ha kundens behov i fokus samt att vi har en helhetssyn och gemensamma arbetssätt. Vi är en lärande organisation som främjar nyskapande och lärande av både omvärld och varandra.
Publiceringsdatum2024-09-17ArbetsuppgifterSom lönespecialist arbetar du med löneadministrativa uppgifter samtidigt som du har ett övergripande ansvar för delar i processen, kvalitetskontroller, planering och arbetsfördelning i teamet. Ledaregenskaper är viktiga för rollen då du arbetsleder och fördelar arbetsuppgifter inom teamet. Viktigt med goda förutsättningar för att planera arbetsuppgifterna för teamet under hela året samt vid lönekörningar. Du ansvarar för kontakten med verksamheterna och att introducera nya chefer inom anställning och personaladministration. Vi arbetar med flera olika kollektivavtal och vi hanterar ca 6000 löner varje månad. Vi arbetar mycket med utveckling av vår löneprocess och digitalisering.
KvalifikationerFormella kompetenser
• Uttagen gymnasieexamen
• Har mycket god dator- och systemkunskap (Office med fokus på Excel)
• Uttrycker dig väl i både tal och skrift på svenska och kommunicerar pedagogiskt och prestigelöst
• Har bred erfarenhet av löneadministration inom hela löneprocessen
• Erfarenhet från offentlig sektor, politisk styrd organisation eller annan större organisation
• Utbildning eller på annat sätt förvärvade kunskaper kring lag och avtal inom det arbetsrättsliga området
• Eftergymnasial utbildning inom löneadministration (minst 1 år) eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt är krav
Personliga kompetenser
• Är självgående och ansvarsfull
• Har förmåga att motivera och leda dig själv och andra, ta egna initiativ och ha energi och engagemang i ditt arbete
• Vill arbeta med löneadministration på ett nytt och modernt sätt då vi satsar på digitalisering och ständigt utvecklar vår löneprocess
• Är lugn, stabil och kontrollerad i stressade situationer och kan anpassa dig efter förändringar som sker under arbetsdagen
• En problemlösare som alltid ser lösningar istället för problem samt gillar att arbeta med siffror och system
• Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra med din kunskap och är serviceinriktad
ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.
Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-09-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C207339".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Motala kommun (org.nr 212000-2817)
Arbetsplats Motala kommun, Lön
Kontakt Lönechef
Åsa Almsin
0141225000 Jobbnummer 8904120
Observera att sista ansökningsdag har passerat.