Lönespecialist

Serneke Group Ab (publ) / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Serneke Group Ab (publ) i Göteborg, Kungälv, Alingsås, Borås, Trollhättan eller i hela Sverige

Är du en strukturerad Lönespecialist som vill ha möjlighet att arbeta självständigt i ditt expertområde? Vi söker nu dig som letar nya utmaningar och vill bli en del av vårt härliga team på Serneke!

Tjänsten är på tillsvidare och gärna start så snart som möjligt. Din arbetsplats kommer att vara på vårt nya huvudkontor Karlatornet.

Om rollen

I rollen som Lönespecialist kommer du att ansvara för både lön- och personaladministration för våra ca 850 medarbetare tillsammans med två kollegor. Huvuddelen utgörs av ansvar för hela löneprocessen där du självständigt hanterar lönekörning och alla närliggande arbetsuppgifter. Vi hanterar både tjänstemän och arbetare. Den andra delen av tjänsten är att hantera personal-administrativa arbetsuppgifter där du har mycket kontakt med våra kollegor inom HR-funktionen, personalansvariga chefer och medarbetare inom företaget. Det är viktigt att du säkerställer samtliga personal- och lönerelaterade processer för att garantera att de uppfyller såväl legala perspektiv som företagets förväntningar och krav. Du rapporterar till vår Lönechef och ingår i en grupp av totalt fem medarbetare inom Löne- och HR-administration.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

• Säkerställa att löneprocessen efterlevs

• Hantering av samtliga personaladministrativa system

• Hantering av tidrapportering

• Förberedande löneadministration (avtal-, lön- och frånvarohantering)

• Tolkning och efterlevnad av kollektivavtalet kopplat till lön

• Förmånsadministration, inklusive friskvård

• Pensions- och försäkringsadministration

• Personalstatistik

• Avstämning mot ekonomi/redovisning

• Frånvarohantering (hantering av läkarintyg m.m.)

• Bevakning av anställningsavtal, visstidsanställningar, semesteruttag etc.

• Administrativt stöd i HR-processer

• Rådgivande stöd till chefer och medarbetare

Publiceringsdatum
2024-01-19

Profil
Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av löne- och personaladministration samt en eftergymnasial utbildning inom lön. För att lyckas i tjänsten har du gedigen kunskap om pensions- och försäkringslösningar, samt van att tolka olika kollektivavtal med bäring på lön och ersättning. Vidare är du en dokumenterad god administratör med mycket höga färdigheter i Office-paketet, primärt inom excel och word. Det är meriterande om du har erfarenhet av Agda PS samt kollektivavtal inom byggföretagens avtalsområde. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Som person är du positiv, lösningsorienterad och kommunikativ. Du har ett genuint intresse för lön- och HR-frågor och arbetar noggrant, självgående och strukturerat. Du kommer att ingå i HR-funktionen och arbeta i tätt samarbete med övriga lönespecialister. Vi vill att du är framåtsträvande och van vid att arbeta med ständiga förbättringar och trivs i en föränderlig miljö. Att effektivisera ditt arbete och agera handlingskraftigt är därför en självklarhet för dig.

Vi erbjuder

När du börjar arbeta hos oss kommer du märka att Serneke präglas av engagemang, mod, respekt och enkelhet. Det finns en stor vilja att stötta och hjälpa varandra på alla nivåer inom organisationen och vi uppskattar nya idéer om hur vi kan bli ännu bättre tillsammans. Vi erbjuder ett flexibelt arbetssätt med korta beslutsvägar, mycket eget ansvar och stora utvecklingsmöjligheter framåt.

Övriga förmåner du får del av som anställd på Serneke: Karriärsida/förmåner (https://www.serneke.se/karriar/formaner/)

Information och ansökan

Om du har frågor eller funderingar rörande tjänsten är du välkommen att höra av dig till vår Gruppchef Lön Ida Claesson på: Ida.Claesson@serneke.se eller till Rekryteringsspecialist Anna Berggren på anna.berggren@serneke.se

Är tjänsten något för dig? Ansök genom att bifoga CV eller din Linkedin-profil. Sista ansökningsdag är söndagen 4:e februari, men sök redan idag då urval sker löpande.

Om Serneke

Serneke grundades 2002 och sedan juli 2023 är Serneke Sverige ett helägt dotterbolag till Doxa. Vi är ett entreprenadbolag som erbjuder tjänster inom bygg och anläggning. Vårt mål är att uppfattas som det mest nytänkande, engagerade och dynamiska bolaget i branschen.

Vi är cirka 850 medarbetare och finns i regionerna Väst, Öst och Syd. I regionerna erbjuder vi entreprenader inom allt från samhällsfastigheter, kommersiella fastigheter och bostäder till mer komplexa projekt där fokus ofta ligger på samhällsnytta med idrott och hälsa i fokus.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Serneke Group Ab (publ) (org.nr 556669-4153), http://www.serneke.se

Arbetsplats
Serneke

Kontakt
Anna Berggren
anna.berggren@serneke.se
0768098875

Jobbnummer
8404767

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Serneke Group Ab (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Serneke Group Ab (publ):