Lönespecialist

Bring Parcels AB / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bring Parcels AB i Helsingborg, Malmö, Härryda, Göteborg, Jönköping eller i hela Sverige

Har du flerårig erfarenhet av lönehantering och vill arbeta i en spännande organisation i kraftig tillväxt? Trivs du i en självständig roll med närhet till kollegor? Då är du vår nya Lönespecialist!
Bli en av oss!
Brings Lönecenter är en central funktion som ansvarar för lönehantering för de cirka 1000 medarbetarna inom Bring i Sverige. Våra anställda består av både tjänstemän och kollektivanställda varav en del chaufförer. I ditt dagliga arbete kommer du bland annat själv att ansvara för lönerna för några av våra bolag eller delar av bolag. I rollen ingår att tolka olika lagar och avtal, vi hanterar ett flertal kollektivavtal varav Transportavtalet är det största. Du besvarar även frågor relaterade till lön och förmåner i telefon- och mailjour som bemannas enligt rullande schema.
Vi sitter i nya fräscha lokaler i centrala Helsingborg. Du blir en del av en erfaren grupp om fyra lönespecialister som tillhör avdelningen Accounting Center bestående av ekonomi, lön och telefoni. Tillsammans är vi ett härligt gäng om 20 personer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Löneberäkning/lönekörning i systemet Agda
Personregistrering
Kontroll och inrapportering av löneunderlag i systemen Agda respektive Trans PA
Tolkning av lagar och avtal
Administration av lönerelaterade frågor samt löneavstämning
Extern rapportering (till exempelvis myndigheter)
Hantering av sjukärenden, reseräkningar och utlägg
Ta fram statistik till interna och externa parter, tex Svensk Näringsliv eller controllers i verksamheten
Arbeta med nya projekt som berör Lönecenter

Vi söker dig som känner igen dig i följande beskrivning
Du har några års erfarenhet av lönehantering, personaladministration och viss kunskap i avtalstolkning och pensioner. Vi arbetar i tid-, lön- och HR-systemen Agda och TransPA, därför är det en fördel om du har erfarenhet av bägge eller något av dessa system.
Vi ser det som en fördel om du har kunskaper i redovisning och vi förutsätter att du är en van användare av Officepaketet.
Vi hanterar ett flertal kollektivavtal varav Transportavtalet är det största och vi ser det som meriterande att ha vana från att läsa och förstå avtal.

Publiceringsdatum
2023-01-05

Dina personliga egenskaper
För att bli framgångsrik och trivas i den här rollen ser vi att du av naturen är strukturerad och noggrann. Du är mån om att leverera med kvalitet och har förmågan att ibland lyfta blicken från detaljerna för att se helheten. Du är trygg i dig själv, i dina idéer och åsikter vilket märks i dina kontakter med chefer och medarbetare. Har du dessutom en god känsla för service, en positiv attityd och god kommunikationsförmåga är det här en roll för dig.
Sist, men absolut inte minst, delar du våra värderingar; att vilja mer, att ta ansvaroch att spela för laget.

Vårt erbjudande
Ett arbete i en expansiv koncern som sätter hälsa, miljö och säkerhet högt på agendan och där det finns goda möjligheter till personlig utveckling. Vi är en utmanare i en bransch som befinner sig i kraftig utveckling och förändring. Det gör att vi som koncern ständigt behöver förbättra och anpassa oss efter nya utmaningar, önskemål och krav som ställs på oss - varje dag. Genom att ta ansvar, spela för laget och ständigt vilja mer, jobbar vi hårt för att göra vardagen enklare och världen mindre för våra kunder. Det är det som präglar oss i vårt dagliga arbete och vår arbetskultur.

Omfattning och placering
Anställningsform: Tjänsten är en tillsvidareanställning om 100% med 6 månaders provanställning.
Placering: Helsingborg.

Skicka in din ansökan redan idag!
Bring fokuserar på personlig mångfald som en naturlig spegling av hur samhället ser ut. Vi förbehåller oss rätten att genomföra bakgrundskontroller på slutkandidater. Vi genomför ett löpande urval i rekryteringen och uppmanar därför kvalificerade personer att ansöka direkt. OBS! Vi tar inte emot några ansökningar via mail.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Peggy Olofsson via e-post: peggy.olofsson@bring.com alternativt tel:0708-64 30 09
Vi ser fram emot att höra ifrån dig!

Varaktighet, arbetstid, etc.
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "147334".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bring Parcels AB (org.nr 556546-4939)

Arbetsplats
Bring Express Sverige AB

Kontakt
Peggy Olofsson
peggy.olofsson@bring.com
+4642178122

Jobbnummer
7317462

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bring Parcels AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bring Parcels AB: