Lönespecialist

Sandvik AB - Sandviken / Administratörsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvik AB - Sandviken i Sandviken

Häng med på en spännande resa på en unik arbetsplats med stora framtidsplaner och utvecklingsmöjligheter - både för dig själv och för gruppen!
Sandvik HR Services i Sverige levererar professionell service, support och konsultation till chefer och anställda inom hela organisationen. Vår ambition är fortsatt utveckling, effektivisering och digitalisering inom våra system, processer och arbetssätt. Vi fokuserar just nu på att ta ytterligare steg i löneleveransen och söker därför en ansvarstagande och nyfiken lönespecialist till en spännande roll med många kontakter.

Din utmaning
Som lönespecialist ingår du i ett team med åtta drivna kollegor där vårt främsta uppdrag är att stötta verksamheten och göra det enklare för chefer och medarbetare att göra sitt arbete. På ett professionellt sätt, utreder och besvarar du inkommande ärenden för att ge bästa möjliga service till våra chefer, medarbetare och andra intressenter - både inom och utanför organisationen. Du sköter avstämningar och kontroller, gör uppdateringar och korrigeringar i vårt löne- och tidssystem och ansvarar för löneprocessen - vilket även innefattar effektivisering och digitalisering av processen.
Den här tjänsten är tidsbegränsad med stor möjlighet till förlängd anställning. Placeringsorten är Sandviken med möjlighet att arbeta på distans delar av veckan.

Din profil
Vi söker dig som är utbildad lönespecialist eller har liknande relevant utbildning - alternativt har motsvarande erfarenhet som bedöms likvärdig. Det är meriterande om du har arbetat med stora volymer av löner för både kollektivanställda och tjänstemän och känner dig bekväm med hela flödet. Du är systemvan och/eller har ett naturligt systemtänk, vilket gör det lätt för dig att sätta dig in i nya system. Du kommunicerar obehindrat på svenska och förstår och hanterar engelska väl.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper - du en prestigelös lagspelare som fungerar bra i grupp och gärna delar med dig av dina kunskaper för att ta teamet framåt. Du är ansvars- och initiativtagande samtidigt som du har ett öga för detaljer, vilket gör att du har lätt för självständigt arbete. Med ett naturligt positivt synsätt är du bra på att lösa problem och har lätt för att tackla nya utmaningar. Då vi är mitt i en utvecklingsresa är det viktigt att vara öppen för, och nyfiken på, förändring och digitalisering - vilket också innebär en stor möjlighet att få vara med och påverka våra framtida arbetssätt.

Om oss
På Sandvik arbetar vi med avancerad teknik och spännande innovationer men det är hos våra medarbetare vi hittar den verkliga nyckeln till framgång. Vi är övertygade om att mångfald skapar en bättre omgivning och att inkludering är en förutsättning för att nå goda resultat. Det betyder att vi stöttar varandra, delar med oss av kunskaper och välkomnar allas olikheter. Vill du veta mer om oss tipsar vi om ett besök på vår hemsida, LinkedIn eller Facebook.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-09-18.
Läs mer om Sandvik Group och ansök via home.sandvik/karriar, jobb-id: R0045344.

Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Mikael Larsson, Manager Compensation & Benefits, +46 (0)26 26 03 82 eller mikael.c.larsson@sandvik.com

Fackliga kontaktpersoner:
Kristina Sundell, Unionen, +46 (0)70 211 64 00
Erik Knebel, Akademikerföreningen, +46 (0)173 846 10
Peter Olsson-Andrée, Ledarna, +46 (0)26 261 984

För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HR Services, 020-26 14 44.

Ansvarig rekryterare
Sabina Sköld
Sandvik är en global, högteknologisk industrikoncern som erbjuder lösningar som förbättrar produktivitet, lönsamhet och hållbarhet inom tillverknings-, gruv- och infrastrukturindustrierna. Vi ligger i framkant inom digitalisering och fokuserar på att optimera våra kunders processer. Vårt världsledande erbjudande omfattar utrustning, verktyg, tjänster och digitala lösningar för skärande metallbearbetning, gruvdrift, bergavverkning, krossning och sortering samt avancerade material. Koncernen hade 2021 omkring 44 000 medarbetare och en försäljning på cirka 99 miljarder SEK i runt 150 länder.

Publiceringsdatum
2022-08-29

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Sandvik AB - Sandviken
Storgatan 2
81181 Sandviken

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sandvik AB (org.nr 556000-3468)
Storgatan 2 (visa karta)
811 81  SANDVIKEN

Arbetsplats
Sandvik AB - Sandviken

Jobbnummer
6928231

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvik AB - Sandviken

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvik AB - Sandviken: