Lönespecialist
Umeå universitet, Universitetsförvaltningen / Ekonomiassistentjobb / Umeå
2017-05-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönespecialist" (publicerad 2024-07-23) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Umeå universitet, Universitetsförvaltningen i Umeå,
Skellefteå eller i
hela Sverige Umeå universitet satsar på kreativa miljöer för studier och arbete. Hos oss finns attraktiva utbildningar, världsledande forskning och utmärkta innovations- och samverkansmöjligheter. Fler än 4 300 medarbetare och 31 500 studenter har redan valt Umeå universitet. Välj oss du också.
Publiceringsdatum2017-05-04BeskrivningAnställningen är heltid och avser en tillsvidareanställning.
Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse.
Dina arbetsuppgifterDu ska som lönespecialist bidra till att rätt lön betalas ut till rätt person vid rätt tillfälle. I arbetsuppgifterna ingår administration av löner, ersättningar och arvoden i personal- och lönesystemet Primula. Du ska tolka och tillämpa de regelverk som rör anställningsvillkor såsom ledigheter, sjukfrånvaro, semester etc. samt kontrollera och kvalitetssäkra de underlag som du får. Som lönespecialist har du kontakt med chefer, administratörer och medarbetare inom myndigheten, men arbetet innebär även kontakt med andra myndigheter, t ex när det gäller skatter och socialförsäkring. Du ska kunna ge konsultativt stöd inom löneadministrationens verksamhetsområde och informera i sakfrågor, regelverk, rutiner och tillämpningen av lönesystemet.
KompetenserVi söker dig som har examen inom löneområdet från YH/KY-utbildning eller av arbetsgivaren bedömd likvärdig erfarenhet.
Du ska kunna uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Du ska ha mycket god förmåga att samarbeta, du har god servicekänsla och hög integritet. Du är en person som utmanas och stimuleras av utveckling och förbättringar och att skapa resultat som ger mervärde i verksamheten. Du är ansvarstagande och drivande i det dagliga arbetet och är noggrann med förmåga att se till helheten. Du ska vara kvalitetsmedveten, strukturerad och kunna arbeta självständigt, samt ha god datorvana med goda kunskaper i Office-paketet.
Meriterande är tidigare erfarenhet av arbete med löneadministration och erfarenhet från högskola eller universitet. Meriterande är också vana att arbeta utifrån lagar, avtal och regelverk, gärna från statlig verksamhet, och vana tillämpa dessa. Du får gärna ha tidigare erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och förmåga att arbeta professionellt.
Övrig informationNärmare upplysningar lämnas av bitr personalchef Ann-Christin Edlund,
ann-christin.edlund@umu.seFacklig information lämnas av SACO, tel 090-786 5365, SEKO civil, tel 090-786 52 96 samt ST, tel 090-786 54 31.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Umeå universitet vill erbjuda en miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vid varje rekrytering strävar vi efter ökad mångfald och använder möjligheten till positiv särbehandling.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-22
Ange följande referens när du ansöker: AN 2.2.1-837-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn-Christin Edlund 090-7869165
FöretagUmeå universitet, Universitetsförvaltningen
AdressUmeå universitet, Universitetsförvaltningen
Umeå universitet
90187 Umeå
KontorsadressUmeå universitet
Jobbnummer 3477419
Observera att sista ansökningsdag har passerat.