Lönekoordinator till retailföretag inom skönhetsbranschen
Wise Professionals AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Till vår kund söker vi nu en engagerad lönekoordinator som vill arbeta i ett HR-team på ett framgångsrikt företag i en rolig bransch. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals på 50% med start omgående som sträcker sig fram till slutet av mars 2017.
Ditt uppdrag
Kunden är ett retailföretag som är verksamma inom skönhetsbranschen och har kontor på Östermalm i Stockholm. Som lönekoordinator tillhör du HR-avdelningen och du rapporterar till HR Manager. De har lönerna outsourcade och som lönekoordinator är du part mot deras outsourcingföretag. Ditt huvudsakliga ansvarsområde blir att koordinera löneprocessen för de svenska, norska och danska lönerna och registrera underlag i lönesystemet. Utöver detta kommer du bland annat skriva anställningsavtal och vara behjälplig företagets chefer i avtalsfrågor. Då du tillhör HR-avdelningen kan du även komma att få stötta i andra HR-processer vid behov.
De befinner sig dessutom nu i en spännande fas där de ska övergå till att använda ADP Streamline Worldwide, vilket gör att de behöver göra ett byte av lönesystem i några av de nordiska länderna. I detta implementeringsprojekt kommer du att vara delaktig tillsammans med konsulter från systemleverantörerna.
Din bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta självständigt med lön. Har du dessutom HR-bakgrund eller tidigare arbetat som lönekoordinator ser vi det som meriterande. För att lyckas i rollen bör du även ha god systemvana.
Som person är du positiv och lätt att samarbeta med. Du är van vid att arbeta självgående och räds inte för att hugga i där det behövs. För dig är det viktigt att leverera en hög kvalitet i dina arbetsuppgifter. Vi hoppas även på att du är nyfiken och tar dig an rollen med ett stort engagemang.
När du blir en av oss
Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal - inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.
Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.
Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Julia Goossens (070-433 57 35
julia.goossens@wise.se) och konsultchef Ulrica Thero (
ulrica.thero@wise.se)
Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Vi ser fram emot att höra från dig!
Varaktighet, arbetstid
Konsultuppdrag via Wise Professionals Konsultuppdrag via Wise Professionals
Publiceringsdatum2016-11-16ErsättningFast och rörlig lön
Friskvårdsbidrag 250 kr/mån
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-07
Ange följande referens när du ansöker: 2853
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJulia Goossens
FöretagWise Professionals AB
AdressWise Professionals AB
Box 22109
10422 Stockholm
KontorsadressBox 22109 10422 Stockholm
Jobbnummer 3164056
Observera att sista ansökningsdag har passerat.