Lönekoordinator/HR-assistent till Visma Retail
Visma Retail AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2017-06-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönekoordinator/HR-assistent till Visma Retail" (publicerad 2017-06-30) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Visma Retail AB i Stockholm,
Norrtälje,
Västerås,
Norrköping,
Göteborg eller i
hela Sverige Vismakoncernen är den ledande leverantören av produkter och tjänster inom programvara, outsourcing, inköp, betalning, butiksdata, IT-projekt, anbud och upphandling. 5.500 anställda förenklar och effektiviserar verksamhetsprocesser hos 500.000 kunder i både privat och offentlig sektor. 2016 uppgick nettoomsättningen till 7.855 miljoner norska kronor. Visma AS är moderbolag i koncernen, som ägs av KKR, HgCapital, Cinven och Vismaledningen.
Visma Retail hjälper detaljister att framgångsrikt attrahera kunder till sina handelsplatser, öka försäljning genom förbättrad shoppingupplevelse och skapa lojala kunder. Detta genom smart användning av teknik som stödjer nödvändiga processer på alla nivåer. Vi erbjuder kompletta front- och backoffice-lösningar med ett brett utbud av tjänster. Det inkluderar exempelvis: kassasystem och centrala system för butiksdrift, e-handel, lojalitetssystem samt tjänster som projektledning, rådgivning, support, teknisk service och IT-drift.
Vi söker nu en lönekoordinator/HR-assistent till vårt kontor på Lindhagensgatan i Stockholm.
Tjänsten består i att administrer för fyra bolag i Retail division med ca 140 medarbetare.
Vi söker dig som har flera års arbetslivserfarenhet av rollen som löneadministratör/HR-assistent som kan hantera samtliga delar i löneprocessen. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med flera olika kollektivavtal och lönesystem.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av att ansvara för hela löneprocessen. Du kommer att hantera hela lönekedjan från ax till limpa och ge support i lönerelaterade frågor för dessa fyra bolag. Vi ser gärna att du har erfarenhet av lönesystem Agda och Hogia. Du kommer att rapportera till HR chef vilket du kommer att ha ett tajt samarbete i det dagliga arbetet.
Publiceringsdatum2017-06-20Dina arbetsuppgifterLöneberedningsrutiner och löpande lönearbete
Kunskap i anställningsformer och kollektivavtal
Rådgivare till chefer och medarbetare i lönefrågor
Systemsupport i lönerelaterade system till organisationen
Statistikuppgifter till koncern mm
Granska och säkerställa reseräkningar och utlägg i Expense
Pensionsadministration mot MaxMatthiesen samt Collectum
Aktivt arbeta för effektiviseringar och proaktivitet
BakgrundDu har några års erfarenhet av löneadministration och trivs i servicerollen. Som person är du ansvarstagande och trivs med att arbeta i en snabbrörlig miljö med många bollar i luften. Du är också prestigelös, serviceinriktad och van vid att arbeta mot satta deadlines! Det är avgörande att du är noggrann och strukturerad i ditt sätt att arbeta. Systemintresse är även meriterande.
Rollen ställer också krav på hög integritet, servicekänsla och att du ska kunna tolka och förklara komplexa frågor samt att vara pedagogiskt lagd.
Övrig informationAnställningen är på heltid med start omgående eller snarast möjligt. Placering är i Stockholm i trevliga lokaler på Lindhagen. Vi har kollektivavtal och bra förmåner.
Välkommen med din ansökan, dock senast 2017-07-20. Intervjuer sker löpande. Hör därför av dig med CV och personligt brev så snart som möjligt.
För ytterligare information om tjänsten, kontakta Jenny Bjerkdahl, HR Manager, Visma Retail,
jenny.bjerkdahl@visma.comVaraktighet, arbetstid
Heltid Fast
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJenny Bjerkdahl
FöretagVisma Retail AB
AdressVisma Retail AB
Roslagsgatan 6-8
76123 Norrtälje
KontorsadressRoslagsgatan 6-8
Jobbnummer 3567179
Observera att sista ansökningsdag har passerat.