Lönekontorschef

Experis Sverige / Administratörsjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristinehamn, Storfors, Nacka, Degerfors, Karlskoga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige i Kristinehamn, Nacka, Degerfors, Karlskoga, Karlstad eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Från den 1 september 2012 bildas en gemensam administrativ nämnd för Kristinehamn, Karlskoga, Filipstad, och Storfors kommuner. Nämnden är placerad i Kristinehamns kommun som tillika är anställningskommun. Nämnden ska som första steg samverka om kommunernas löneadministration.

Vi söker en chef till Lönekontor Östra Värmland
Som chef för Lönekontoret får du vara med och forma den nya organisationen samtidigt som du driver ett aktivt förbättringsarbete som syftar till att effektivisera och kvalitetssäkra löneprocessen. Löneenheten blir en del utav kommunledningsförvaltningen och närmaste chef är personalchefen.

Publiceringsdatum
2012-01-02

Dina arbetsuppgifter
Som chef för lönekontoret har du ansvar för personal och budget samtidigt som du ansvarar för löneprocessen och vidareutvecklar den. Du kommer att leda och ansvara för ett 20 tal personer och ska arbeta både strategiskt och operativt mot de uppsatta målen. Du kommer att ha en konsultativ roll mot kommunerna och deras chefer på olika nivåer. Föredragningar för den administrativa nämnden ingår också i arbetsuppgifterna. En utmaning som vi står inför i närtid är en upphandling av lönesystemet där du kommer att ha huvudansvaret.

Vem är du?
Vi söker dig som initierar och genomför förändringar, samt arbetar för att effektivisera arbetsrutiner på ett framgångsrikt sätt genom att ta tillvara den kompetens som finns bland medarbetarna. Vi tror att du har en akademisk utbildning alternativt en relevant yrkesutbildning inom ekonomi och löner. Du har goda it- kunskaper om PA-system och är väl insatt i arbetsrätten. Du är noggrann och prestigelös samtidigt som du är en strukturerad och tydlig ledare. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder dig möjligheten att vara med att skapa en ny verksamhet i samverkan med kommunernas förvaltningar och personal.

Kontaktperson för detta jobb
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Annika Alfredsson, Experis AB, på tel 0730-774956. Du söker tjänsten genom ett uppdaterat CV på www.experis.se.

Fackliga företrädare nås via Kristinehamns kommuns växel, tel 0550-880 00.

Sista ansökningsdag är den 29 januari.

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-01-29
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annika Alfredsson, 054-22 18 80

Företag
Experis Sverige

Adress
Experis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1118969

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige: