Lönekonsulter till Gävle

Statens Servicecenter / Administratörsjobb / Tierp
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Tierp, Älvkarleby, Östhammar, Gävle, Sandviken eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Tierp, Älvkarleby, Gävle, Sandviken, Uppsala eller i hela Sverige

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1500 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

"Att våra kunders medarbetare får lön 25:e varje månad är mitt mål." - Medarbetare i Gävle

Våra lönekontor finns idag från Östersund i norr till Lund i söder. Hos oss får du bidra med din kompetens och nyfikenhet i arbetet för att utveckla en del av morgondagens statsförvaltning. På vårt lönekontor i Gävle är vi idag ca 50 lönekonsulter, fördelade på tre löneenheter. I varje löneenhet jobbar ca 14 lönekonsulter och en gruppledare.

Vi har framtidens lönesystem på väg in vilket gör att vi nu söker nya arbetskamrater. Lönesystem med höga krav på sekretess men också på tillgänglighet och enkelt handhavande för våra kunder. Vi söker därför nu nya kollegor som, precis som vi, drivs av ditt engagemang, nyfikenhet och vilja att utvecklas inom området.

Publiceringsdatum
2022-08-09

Dina arbetsuppgifter
I rollen som lönekonsult ansvarar du, tillsammans med dina kollegor, för att planera och genomföra lönemånaden med noggrannhet, i rätt tid och enligt avtal för kundens bästa. Du kommer arbeta med löneadministration och hantering av frågor från kund i våra lönesystem samt i ärendehanteringssystemet ServiceNow. På enheterna arbetar vi i team och samarbetar både inom teamet och enheten för att planera och lägga upp arbetet. Vi hanterar de ärenden som kommer in via våra system och i arbetsuppgifterna ingår även att ha kontakt med chefer, medarbetare och personalfunktioner hos kundmyndigheterna.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Ärendehantering
• Lönekörning och avvikelsehantering

Hos oss får du

• En arbetsplats som stimulerar till engagemang, lärande och utveckling
• Vara delaktig i utvecklingen av den fortsatta digitaliseringen av den statliga lönehanteringen
• Arbeta med intressanta och utvecklande arbetsuppgifter som är till nytta för Sveriges myndigheter

Läs gärna mer om våra förmåner, du hittar dem här:

Arbeta hos oss - Statens servicecenter (statenssc.se)

Kvalifikationer
Vi söker dig som har

• Minst två års arbetslivserfarenhet inom löneområdet eller Yrkeshögskoleexamen som lönespecialist

Du ska även ha följande förmågor

• Att självständigt ta ansvar för sina arbetsuppgifter
• Att arbeta uthålligt över tid
• Att säkerställa kvalitet
• Att skapa struktur för sitt eget och andras arbete
• Att förbättra sitt sätt att arbeta
• Serviceinriktad för att kunna stötta kunden


Vidare är det meriterande om du har

• Arbetat med lönesystemen Palasso eller Heroma
• Erfarenhet av att byta lönesystem
• Erfarenhet av arbete med löneadministration inom offentlig förvaltning
• Erfarenhet och tillämpning av lagar och avtal inom staten

Övrig information
Anställningen är tillsvidare och på heltid. Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning. Startdatum enligt överenskommelse.
Säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Anställningen är placerad på huvudkontoret i Gävle med möjlighet till arbete på distans till viss del.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 28 augusti 2022.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 36-37.

Varmt välkommen med din ansökan!

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Statens Servicecenter

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453), http://www.statenssc.se

Kontakt
Jennie Sandberg, Enhetschef
010- 350 50 50

Jobbnummer
6869663

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: