Lönekonsulter till Accountor

serveOffice ab / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos serveOffice ab i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

För Accountors räkning söker serveOffice nu flera kompetenta lönekonsulter. Accountor är en ledande leverantör inom outsourcing av ekonomitjänster i Sverige. De ingår i internationella Accountor Group. Deras tjänster bildar tillsammans ett helhetskoncept som ger kunderna tillgång till en - helt eller delvis - outsourcad ekonomifunktion. Spetskompetensen ligger inom de två huvudområdena Redovisning och Lönehantering. Idag levererar de, genom sina systerföretag och partners, ekonomitjänster till företag i hela Norden, Baltikum, Nederländerna och Ryssland. I Sverige har Accountor ca 115 medarbetare och i koncernen närmare 2300 anställda. Deras Sverigekontor finns i centrala Stockholm, samt även Karlskoga, Karlskrona och Karlstad. Kunderna utgörs fram för allt av medelstora och mindre organisationer i alla branscher. Accountor AB ägs av Accountor OY.

Beskrivning av tjänsten
I rollen som lönekonsult har du fullt ansvar för dina kunder och hanterar löneprocessen från ax till limpa. Du verkar på ett naturligt sätt för hög kundnöjdhet och arbetar med stor proaktivitet i alla delar av processerna, och känner dig helt bekväm i att bidra till merförsäljning till kunderna. Du får en viktig roll med stora kontaktytor i en dynamisk miljö.

Publiceringsdatum
2015-04-17

Arbetsuppgifter
• Support mot kund och kundens anställda
• Personadministration i lönesystem
• Hantering av tidrapporter/reseräkningar/utlägg
• Hantering av övriga lönehändelser
• Lönebearbetning och beräkning i lönesystem
• Producera lönespecifikationer
• Löneutbetalning
• Producera rapportpaket till kund
• Beräkning av semesterlöner
• Hantering av pension/-övriga försäkringar för kundens anställda
• Producera arbetsgivarintyg enligt instruktion från kund
• Lönerevisioner
• Rapportering sjukfrånvaro till Försäkringskassan
• Statistikhantering till kund och myndigheter
• Årsskiftesrutiner (lönesystem, kontrolluppgifter, CSR förfrågan, semesterårsskifte)
• Kontakter med myndigheter för kunds räkning
• Kontakter med systemleverantörer avseende supportförfrågningar
• Bevaka förändringar i befintliga lönesystem, lagar, avtal samt övriga regelverk
• Övrig hantering inom löneadministration

Utöver detta fakturerar du även gentemot dina kunder, och håller noggrann koll på kundavtalen så att alla kunder får den tjänst de har rätt till.

Profil
Du som person är noggrann och strukturerad, tar stort eget ansvar och har en förmåga att prioritera. Att jobba mot uppsatta mål stimulerar dig, och du månar dig om att alltid ge kunden service i världsklass. Du är kommunikativ och social, och är ödmjuk i din framtoning. Det är viktigt att du har en god förmåga att snabbt sätta dig in i IT-system nya för dig, och du tar ansvar för att lära dig det du behöver med gott stöd från verksamheten. Administration kommer lätt för dig, och du håller god ordning och reda. Utöver det gillar du utmaningar, och är en solklar teamspelare.

Erfarenheter
Vi vill att du har en löneutbildning i grunden, gärna KY/YH med inriktning lönekonsult/specialist. Du har arbetat med lön i minst två år och har goda kunskaper som gör att du självständigt kan ta dig an kunduppdrag. Vi är extra intresserade av dig som redan har erfarenhet av att arbeta med outsourcade löner eller hantering av löner för flera olika bolag parallellt/samtidigt, och som tycker att det är roligt. Du har arbetat i Hogia och/eller Agda och är mycket väl bekant med de systemen, samt har god kunskap om olika typer av kollektivavtal gällande tjänstemän och arbetare.

Om serveOffice
serveOffice erbjuder konsulttjänster inom bemanning, rekrytering, redovisning samt löner/HR. Inom bemanningsverksamheten arbetar vi främst med uppdrag inom ekonomi, administration och reception. Vi rekryterar och bemannar varierande befattningar, från assistenter till specialister och chefer. Företaget etablerades 1991 och är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi verkar för hög kvalitet samt följer branschens etiska riktlinjer. Läs gärna mer om oss på www.serveoffice.se eller www.facebook.com/serveOffice .

Ansökan och kontakt
Låter det intressant? Tveka inte, skicka in din ansökan med uppdaterat CV snarast, till bemanning@serveoffice.se och märk din ansökan med "Lönekonsult Accountor". Observera att urvalet görs löpande. Har du konkreta frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Lynn Iannello på 08-566 166 93 eller lynn.iannello@serveoffice.se .

Varaktighet, arbetstid
Heltid Rekrytering

Ersättning
Månatlig löneutbetalning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-30
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Lynn Iannello, Konsultchef 08-566 166 93

Företag
ServeOffice AB

Adress
ServeOffice AB
Box 617
11343 Sollentuna

Kontorsadress
Box 617 19126 Sollentuna

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2253648

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från serveOffice ab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos serveOffice ab: