Lönekonsult vikariat
Halmstads kommun, HR Service / Administratörsjobb / Halmstad
2025-02-06
Visa alla administratörsjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Halmstads kommun, HR Service i Halmstad När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad.
Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss
https://www.halmstad.se/introPå HR Service är vi drygt 40 kollegor som finns till för att göra livet lättare för chefer och medarbetare i kommunen. Vi hanterar leverans av lön, förmåner, pensioner, försäkringar och SITHS-kort. Vi har också ansvar för att systemförvalta, utveckla, utbilda och supportera i kommunens olika HR-system. Det är viktigt för oss att våra kunder får ett gott bemötande och det stöd de behöver för att lösa sina uppdrag. Vi har en flexibel arbetsplats i centrala Halmstad med aktivitetsbaserade kontor. Möjligheten att delvis arbeta på distans är en självklarhet så länge det fungerar för våra kunder och intressenter.
Publiceringsdatum2025-02-06ArbetsuppgifterVi söker en noggrann problemlösare som brinner för lönehantering och är intresserad av automatiseringar och AI. Har du dessutom lätt för att lära dig nya system och ett teknikintresse? Då kan det vara dig vi söker till HR service!
HR Service område lön består av cirka 20 personer och vi ser fram emot att lära känna dig när du vikarierar för vår föräldralediga kollega. Vår kultur är viktigt för oss, vi fokuserar på att arbeta med hög kvalitet och är måna om varje möte, både med kollega och kund. För oss är det viktigt att servicen är hög med bästa bemötande varje gång.
Hos oss blir du en del av ett arbetslag där vi alltid arbetar med kunden i fokus. Bland annat genom att:
• Leverera god service till kommunkoncernens chefer och medarbetare
• Stödja kunden i frågor gällande anställningar, lön och Heroma Självservice
• Ärendehantering och support via telefon och ärendehanteringssystem
Vårt arbete följer lönecykeln vilket innebär både och toppar och dalar under en månad. När månadens löner ska göras klara är trycket lite extra högt och även om du arbetar självständigt är vi ett lag och krokar arm för att alla ärenden och uppgifter ska bli hanterade i tid och med hög kvalitet. Vi är riktigt bra på att hjälpa varandra och ta tillvara på varandras kompetenser vilket dessutom ger oss chansen att bredda våra egna expertområden. Vår kultur hjälper oss att gå till jobbet med stolthet varje dag.
Vi står inför en upphandlingsperiod av HR- och lönesystem där du kommer vara en viktig del av vår framtid när vi navigerar i en ny portfölj. Här kommer din problemlösningsförmåga och förmåga att snabbt lära dig nya system väl till pass för att skapa bästa möjliga upplevelse för kommunens användare.
KvalifikationerDu har en eftergymnasial utbildning inom lön eller ekonomi eller annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer som likvärdig samt god svenska i tal och skrift.
Förutom ärendehanteringssystem och HR-system arbetar vi bland annat i Office 365. Du behöver därför vara van att arbeta i olika system och ha lätt att lära dig nya system. Erfarenhet av Heroma eller liknande lönesystem är meriterande.
Det är bra om du har tidigare erfarenhet av support- och servicefrågor, gärna med utgångspunkt i ett ärendehanteringssystem. Att arbeta med lön är också att arbeta parallellt med lagar och avtal. Därför ser vi positivt på om du har studerat arbetsrätt eller har annan erfarenhet av tolkningsarbete med lagar och avtal.
För att lyckas i tjänsten behöver du trivas bra med att arbeta självständigt men även ha lätt för att samarbeta, både med dina kollegor på HR Service och med våra kunder. Vi står inför stora förändringar med upphandling av nya system samtidigt som automatisering, effektivisering och AI blir en allt större del av vår vardag. Så även om du trivs bra med återkommande arbetsuppgifter kan du även motiveras av att utmanas och prova nytt. Du ser problem men även lösningar och är noggrann i ditt arbete.
Låter det vi kan erbjuda dig lockande? Känner du igen dig i beskrivningen och tror att du kommer att trivas hos oss? Tveka inte att söka!
ÖVRIGT
Vi uppmuntrar till god hälsa och regelbunden rörelse. Halmstads kommun erbjuder ett friskvårdsbidrag till alla anställda.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande använder vi e-rekrytering i Visma Recruit.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta.
Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-02-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C234063 - 2025".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Halmstads kommun (org.nr 212000-1215)
Arbetsplats Halmstads kommun, HR Service
Kontakt Områdeschef
Sofie Persson
sofie.persson@halmstad.se Jobbnummer 9148242