Lönekonsult till utbildningssektor i Karlstad

Bemannia Kontor / Ekonomiassistentjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av lönehantering och beskrivs som strukturerad? Är du även tillgänglig snarast för nya utmaningar? Då är du varmt välkommen med din ansökan för detta flexibla uppdrag hos vår kund som är verksamma inom utbildningssektorn.

Om uppdraget:

Vår kund har behov att hyra in en lönehandläggare med omgående start till sista augusti 2018 med möjlighet till förläggning. Uppdraget är på heltid och kunden är välkänd inom utbildningssektorn, med placering i Karlstad.

Publiceringsdatum
2018-05-22

Arbetsuppgifter
Som lönekonsult kommer du att arbeta med administration av löneunderlag, intyg, upplysningar till
myndigheter och arkivering. Du kommer att ansvara för hela flödet i lönearbetet, bland annat
avvikelseregistrering, semesterhantering, sjukregistrering, förmåner och skatter. En viktig del av arbetet är också att svara på frågor från chefer och anställda om bland annat egenrapportering, löneutbetalningar, löneadministrativa rutiner, lagar och avtal samt övriga frågor som rör ditt arbetsområde. Arbetet är teambaserat vilket innebär att du kommer att ingå i en grupp med fyra lönekonsulter som tillsammans planerar, genomför och utvecklar arbetet. I ditt dagliga arbete samarbetar du också med HR-specialisterna på personalavdelningen.

Kvalifikationer
• Gymnasieutbildning eller motsvarande
• Minst 1 års erfarenhet som löneadministratör eller likvärdigt
• Kan börja omgående
• Goda kunskaper i Office-paketet eller likvärdigt
• Erfarenhet av lönesystem, exp Heroma eller Agda

Vad vi erbjuder dig:

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag inom löneområdet via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan:

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare David Målsäter på e-postadress: david.malsater@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.

Alla våra lediga tjänster finner du här: www.bemannia.se/lediga-jobb/

Registrera ditt CV här: www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/
Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!

www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
David Målsäter

Företag
Bemannia Kontor

Adress
Bemannia Kontor
Sveavägen 155
11346 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 155 11346 Stockholm

Jobbnummer
4159185

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor: