Lönekonsult till Plantagen!

SJR / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

På Plantagen brinner vi för växter. Plantagens mission är att förbättra livet med växter för de många människorna.

Med över 130 butiker i olika format och ett växande antal butiker i stora tätorter i Norge, Sverige och Finland, är Plantagen det ledande varumärket för växter i Norden, men en årlig omsättning på över 3,5 miljarder NOK sedan 2013. Tack vare våra drygt 1000 engagerade medarbetare med en passion för växter, kan Plantagen erbjuda ett unikt utbud av växter och växtlösningar. Välkommen och dela vår passion!

Plantagen fortsätter att utvecklas och söker nu en Lönekonsult till sitt servicekontor i Barkarby. Tjänsten tillsättas per omgående och löper på 5 månader.

Publiceringsdatum
2018-10-24

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Lönekonsult ansvarar du för företagets lönehantering. Dina arbetsuppgifter består av att arbeta med hela lönekedjan från ax till limpa. Du kommer tillsammans med dina kollegor inom avdelningen att hantera ca 450 löner (ca 200 ytterligare under vår högsäsong), främst kollektivlöner men också tjänstemannalöner. Likt andra organisationer inom Retailbranschen förekommer timanställningar-, deltid-, heltidsanställningar.

Du ansvar för månadsvis lönehantering och rapportering inklusive hantering av sjuklön och semesterlön. System du arbetar i är lönesytem Agda och personalsystem Timeplan och din arbetsuppgifter kommer fokusera på:

• administrera utläggsredovisningar och reseräkningar
• rapportera till Fora, Collectum, SCB
• avstämning och rapportering av timmar, semesterskuld, personalkostnader samt personalekonomiska nyckeltal
• hantera tjänstepensioner och andra liknande personalrelaterade avsättningar
• hantera och genomföra lönerevision och lönekartläggning
• lösa lönerelaterade problem med hjälp av gällande regelverk och kollektivavtal
• besvara frågor om lön från medarbetare och ledning samt kontakter med myndigheter och andra aktörer

Profil
Vi söker efter dig som är erfaren inom löneyrket och som är självgående inom löneadministration. Du är en person som är nyfiken, framåt och positiv. Vidare trivs du med att arbeta i en föränderlig miljö och gillar att arbeta med förbättrings- och effektiviseringsarbete. Dessutom är du ansvarstagande, beslutsam och prestigelös. För framgång i uppdraget ser vi att du har följande erfarenhet:

• Minst 2 års erfarenhet från arbete som löneadministratör, erfarenhet från Retailbranschen är meriterande.
• God systemvana
• Tidigare erfarenhet från HR är meriterande
• Flytande svenska i tal och skrift och god engelska i tal och skrift.

Övrig information
Vi erbjuder dig möjlighet till en spännande roll i en koncern med ett mycket starkt varumärke. Som ledande varumärke i Norden och med expansiva planer framåt ges du mycket godamöjligheter att utvecklas.

Så ansöker du
Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka in din ansökan snarast. Tjänsten kan komma att tillsätta innan sista ansökningsdag 18 nov. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Du söker tjänsten via www.sjr.se (http://www.sjr.se/), vilket är enkelt samt även går bra via mobilen. Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Joakim Hedqvist på 076-6471626.

Välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Joakim Hedqvist joakim.hedqvist@sjr.se

Företag
SJR

Adress
SJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
4421156

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: