Lönekonsult till Personalkontorets löneenhet
Sandvikens kommun, Personalkontoret / Ekonomiassistentjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Personalkontoret i Sandviken Välkommen att bli en av oss!
Personalkontoret arbetar som intern konsult mot kommunens förvaltningar med råd och stöd inom HR-området. Vi har ett kommunövergripande ansvar för HR-frågor och allt som hör därtill. Viktiga områden är lön, arbetsmiljö, arbetsrätt, hälsofrämjande arbete samt rehabilitering, jämställdhet och ledarskapsutveckling. På kontoret arbetar 22 personer uppdelade på en personalenhet och en löneenhet.
Som Lönekonsult hos Sandvikens kommun kommer du att ingå i ett team med 13 kompetenta kollegor. Kundorientering är ett centralt begrepp hos oss. Vi har fokus på att ge den bästa service, information och stöd till våra chefer och medarbetare. Vi lägger stor vikt vid vidareutveckling av processer, rutiner och våra stödverktyg inom IT.
PERSONALFÖRMÅNER
Sandvikens kommun erbjuder ett flertal personalförmåner. Inom många av våra yrkeskategorier erbjuds semesterväxling och årsarbetstid. Du kan även utöva friskvård till förmånligt pris och delta i hälsofrämjande aktiviteter som gör att vi mår bra till kropp och själ. Pulsen är vår personal- och fritidsförening som vi är mycket stolta över, som erbjuder många aktiviteter och dessutom är en av Sveriges bästa personalföreningar.
Publiceringsdatum2019-05-24ArbetsuppgifterI uppdraget som lönekonsult handlägger du alla typer av ärenden från anställning till avslut. Du stöttar chefer och medarbetare i alla typer av lönerelaterade frågor. Information till och utbildning av chefer och medarbetare ingår också i ditt uppdrag. Att tillsammans med övriga i löneteamet utveckla verksamheten med nya rutiner och arbetssätt ser du som en utmaning och du bidrar gärna till enhetens utveckling. I uppdraget ingår också kontakter med externa myndigheter.
KvalifikationerFör att lyckas i rollen behöver du vara trygg och kunnig inom hela löneprocessen.
Vi söker dig med erfarenhet från lönearbete inom det kommunala avtalsområdet. Har du dessutom vana från arbete i personalsystemet Personec P och Time Care så är det meriterande.
Du har lägst gymnasieutbildning och gärna relevant eftergymnasial utbildning inom löneområdet.
Egenskaper vi ser som viktiga;
• Mycket god samarbetsförmåga
• Förmåga att skapa bra relationer
• Kommunikativ och duktig på att uttrycka dig i tal och skrift
• Förmåga att ta egna initiativ och arbeta självständigt
• Strukturerad
ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.
I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-12
Ange följande referens när du ansöker: 48-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna-Carin Gavlén
anna-carin.gavlen@sandviken.se 026-24 14 26
FöretagSandvikens kommun, Personalkontoret
AdressSandvikens kommun, Personalkontoret
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN
Kontorsadress81180 Sandviken
Jobbnummer 4806781
Observera att sista ansökningsdag har passerat.