Lönekonsult Till Personalenheten

Laholms kommun / Ekonomiassistentjobb / Laholm
2015-12-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönekonsult Till Personalenheten" (publicerad 2017-01-20) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Laholm, Båstad, Halmstad, Örkelljunga, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Laholms kommun i Laholm

Laholms kommun arbetar för att vara en utvecklande professionell service- och myndighetsorganisation. Ledorden i arbetet är glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme. Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid. Vi verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning.

LÖNEKONSULT TILL PERSONALENHETEN

Har du ett starkt samhällsengagemang och intresse av att arbeta i offentlig förvaltning? Vill du arbeta i en politiskt styrd organisation nära förtroendevalda och kommunledning? Vill du vara med och utveckla vår personalpolitik? Ja, då har vi ett spännande, intressant och roligt arbete att erbjuda eftersom vi letar efter en ny, vass och nyfiken kollega!

Som lönekonsult är du organisatoriskt placerad på Personalenheten inom kommunledningskontoret med personalchefen som chef. Enheten har uppdraget att leda och samordna kommunens personalpolitik där lön är en viktig del av uppdraget. Avdelningen består av PA-konsulter, systemförvaltare och lönekonsulter, totalt 16 personer.

Publiceringsdatum
2015-12-21

Dina arbetsuppgifter
Arbetet som lönekonsult innebär att du erbjuder god service, gott bemötande genom att vara lösningsorienterade och engagerade i våra användares vardag. Arbetssättet är öppet, bjuder in till samarbete, dialog och öppnar för förändringar och utmaningar. Arbetar förebyggande och vågar testa nya idéer, är kreativ, nyfiken och modig. Arbetar självständigt inom aktuella löneavtalsområden med löneadministration, konsulterar och stödjer chefer, medarbetare och förtroendevalda i förekommande löne- och arvodesfrågor.
Planerar och organiserar det egna arbetet med arbetsgruppen samt är aktiv på de gemensamma mötena.

Tar eget ansvar för att säkerställa att rätt information finns för att utföra arbetsuppgifterna, samt vid överlämning, ta ansvar för att informationen du lämnar över är korrekt, omvärldsbevakning, vara påläst i lag och avtal kopplat till aktuella löner och ansvarsområden. Handleder våra användare i lön- och systemfrågor för att säkerställa att indata blir rätt. Utöver detta andra på Personalenheten förekommande arbetsuppgifter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet av operativt arbete med lönehantering där du tolkat kollektivavtal. Dokumenterad erfarenhet av löneadministration från kommunal verksamhet. KY-utbildning inom lön, annan utbildning eller erfarenhet som bedöms likvärdigt. Önskvärt är att du tagit några kurser inom ekonomi-, personal- eller PA-systemområdet samt har goda kunskaper i Officepaketet.

Du ska ha erfarenhet av att arbeta med kunder som är chefer och medarbetare i utbildningssammanhang och supportärenden kopplat till löneadministration. Du behöver vara duktig på att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt, driva och avsluta dina åtaganden på ett positivt sätt samt ha hög servicekänsla. Meriterande är kunskaper- erfarenhet av försäkrings- och ekonomifrågor i din tidigare roll som lönekonsult. Du har erfarenhet av att jobba i team, gärna med förbättringsarbete.

Du trivs med att arbeta självständigt, noggrant, är van att planera och organisera ditt arbete mot uppsatta tidsramar. Har ett intresse för IT och vilka möjligheter det kan ge för att utveckla och förenkla ditt och användares arbete. Vi använder löne- och HR-systemet, Heroma varför vi ser det som meriterande om du använt det systemet.

Information till annonssäljare
Laholms kommun önskar för närvarande ingen ytterligare annonsering av denna tjänst.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid/Deltid
Tidsbegränsad anställning, heltid . Tillträde snarast eller enligt ök. Intervjuer sker under v 3.

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-10
Du är välkommen att söka jobbet på vår rekryteringswebb som du når via jobb.laholm.se
Ange följande referens när du ansöker: Laholm:2015:322

Kontakt
Pernilla Lennström, Personalchef 0430-152 12 0702-11 52 12

Facklig kontakt
Vision, nås via växeln 0430-150 00

Företag
Laholms kommun

Adress
Laholms kommun
Humlegången 6
31280 LAHOLM

Kontorsadress
HUMLEGÅNGEN 6
LAHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0430-15000

Jobbnummer
2588777

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Laholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Laholms kommun: