Lönekonsult till Lönerelaterade tjänster Eskilstuna

Statens Servicecenter / Ekonomiassistentjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Eskilstuna, Västerås, Köping, Katrineholm, Sala eller i hela Sverige

Statens servicecenter är en av Sveriges mest expansiva myndigheter. Vi levererar administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom områdena ekonomi, lön, HR och snart även inom e-arkivering. I dag är vi 450 medarbetare som finns i Eskilstuna, Gävle (HK), Göteborg, Lund, Norrköping, Stockholm och Östersund. Från och med den 1 januari 2019, när vi även driver de statliga lokala servicekontoren, kommer vi att vara 1 400 medarbetare. Servicekontoren välkomnar medborgare, nyanlända och företagare som behöver stöd med tjänster från Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning. Du bidrar till vår entreprenörsanda och har stora möjligheter att påverka i en verksamhet som befinner sig i en spännande utveckling.

Anställningen är placerad inom avdelningen för lönerelaterade tjänster i Eskilstuna. Inom lönerelaterade tjänster erbjuds administrativt arbete kring lön samt resor- och utlägg.

Löneenhet 6 arbetar med löneadministration för lönekunder till Statens servicecenter. Enheten har sin huvudort i Eskilstuna men det finns även en filial i Luleå.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Arbetet som lönekonsult består av löneadministration och hantering av lönefrågor från kund. Rollen som lönehandläggare innebär att besvara ärenden från arbetstagare/chefer via ärendehanteringssystem i frågor rörande lagar, avtal och författningar samt registrering av inkomna underlag.
I rollen ingår att ha kontakt med arbetstagare, chefer, personalfunktioner hos kundmyndigheterna samt andra externa statliga myndigheter. Arbetet är teambaserat vilket innebär att du kommer att ingå i en grupp där du gemensamt med andra har möjlighet att planera, genomföra och utveckla ditt arbete. Enheten använder lönesystemet Palasso för aktuell kund.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Yrkeshögskoleexamen som lönespecialist eller motsvarande utbildning alternativt kompetens genom mångårig erfarenhet med Löneprocessen

Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet att ha arbetat i Palasso
• Erfarenhet av arbete med hela löneprocessen
• Erfarenhet av att arbeta teambaserat

Vidare ska du ha förmåga att:
• Samarbeta
• Arbeta i team men även kunna arbeta självständigt
• Vara kommunikativ
• Vara strukturerad
• Vara serviceinriktad

Övrigt
Anställningen är tillsvidare på 100 % med start i september/oktober
Anställningen är placerad i Eskilstuna
Provanställning på 6 månader tillämpas.

Välkommen med din ansökan senast 24 juni 2018.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-06-08

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helén Schwhilik Edin, Enhetschef helen.schwihlikedin@statenssc.se 010-456 04 39

Företag
Statens Servicecenter

Adress
Statens Servicecenter
Statens servicecenter
Box 216
63102 Eskilstuna

Kontorsadress
Statens servicecenter
Box 216

Jobbnummer
4193387

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: