Lönekonsult till Lönerelaterade tjänster Eskilstuna
Statens Servicecenter / Ekonomiassistentjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Eskilstuna,
Västerås,
Köping,
Enköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Statens servicecenter är en av Sveriges mest expansiva myndigheter. Vi levererar administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom områdena ekonomi, lön, HR och snart även inom e-arkivering. I dag är vi 450 medarbetare som finns i Eskilstuna, Gävle (HK), Göteborg, Lund, Norrköping, Stockholm och Östersund. Från och med den 1 januari 2019, när vi även driver de statliga lokala servicekontoren, kommer vi att vara 1 400 medarbetare. Servicekontoren välkomnar medborgare, nyanlända och företagare som behöver stöd med tjänster från Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning. Du bidrar till vår entreprenörsanda och har stora möjligheter att påverka i en verksamhet som befinner sig i en spännande utveckling.
Anställningen är placerad inom avdelningen för lönerelaterade tjänster i Eskilstuna. Inom lönerelaterade tjänster erbjuds administrativt arbete kring lön samt resor- och utlägg.
Löneenhet 6 arbetar med löneadministration för lönekunder till Statens servicecenter. Enheten har sin huvudort i Eskilstuna men det finns även en filial i Luleå.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Arbetet som lönekonsult består av löneadministration och hantering av lönefrågor från kund. Rollen som lönehandläggare innebär att besvara ärenden från arbetstagare/chefer via ärendehanteringssystem i frågor rörande lagar, avtal och författningar samt registrering av inkomna underlag.
I rollen ingår att ha kontakt med arbetstagare, chefer, personalfunktioner hos kundmyndigheterna samt andra externa statliga myndigheter. Arbetet är teambaserat vilket innebär att du kommer att ingå i en grupp där du gemensamt med andra har möjlighet att planera, genomföra och utveckla ditt arbete. Enheten använder lönesystemet Palasso för aktuell kund.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Yrkeshögskoleexamen som lönespecialist eller motsvarande utbildning alternativt kompetens genom mångårig erfarenhet med Löneprocessen
Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet att ha arbetat i Palasso
• Erfarenhet av arbete med hela löneprocessen
• Erfarenhet av att arbeta teambaserat
Vidare ska du ha förmåga att:
• Samarbeta
• Arbeta i team men även kunna arbeta självständigt
• Vara kommunikativ
• Vara strukturerad
• Vara serviceinriktad
Övrigt
Anställningen är tillsvidare på 100 % med start i september/oktober
Anställningen är placerad i Eskilstuna
Provanställning på 6 månader tillämpas.
Välkommen med din ansökan senast 24 juni 2018.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-06-08ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelén Schwhilik Edin, Enhetschef
helen.schwihlikedin@statenssc.se 010-456 04 39
FöretagStatens Servicecenter
AdressStatens Servicecenter
Statens servicecenter
Box 216
63102 Eskilstuna
KontorsadressStatens servicecenter
Box 216
Jobbnummer 4193387
Observera att sista ansökningsdag har passerat.