Lönekonsult till kund inom restaurangverksamhet

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Nu söker vi för kunds räkning en lönekonsult med placering i Skärholmen. Vi söker dig som har några års erfarenhet av lönearbete. För att trivas i rollen ser vi att du är en person som är lösningsorienterad och tycker om ett högt tempo. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i Excel och att du har erfarenhet av lönesystemet Agda. Välkommen in med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2019-01-14

Om tjänsten
Kunden är verksam inom restaurangbranschen och har sitt kontor i Skärholmen. Du kommer att tillhöra HR-teamet där löneavdelningen står inför att implementera ett nytt schemaläggningssystem. Du som lönekonsult kommer tillsammans med en löneadministratör hantera alla löner men även starta upp funktionen och förbereda för att kliva in i det nya schemasystemet. Löneavdelningen hanterar lön för 100 tjänstemän och 600 arbetare.

I din roll som lönekonsult kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Ansvara för att administrera löner, pension, försäkringar och förmåner.
• Vara företagets kontaktperson gällande löne- och försäkringsfrågor m.m.

Om dig
Vi söker dig som har relevant utbildningsbakgrund och tidigare erfarenhet av arbete inom lön. Vidare ser vi att du som person är lösningsfokuserad och tycker om högt tempo. Du är van vid att snabbt skapa dig en förståelse för arbetsuppgifter och kan sätta dig in i arbetet och skapa struktur. Vi ser det som en fördel om du har kunskap inom redovisning och bokföring då en del lättare bokföring förekommer i arbetet i form av fakturor, stämma av konton och deklaration.
Viktigt för tjänsten är:
• Kommunicera obehindrat på svenska och engelska
• Goda kunskaper i lönesystemet Agda
• Mycket goda kunskaper i Excel
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Att arbeta som konsult på Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som lönekonsult är ett konsultuppdrag med start omgående. Till att börja med är uppdraget på 6 månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
För rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning hos kunden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
* Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

* Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

* Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Randa Melko via 08 - 100 500.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
löneadministratör, Stockholm, Skärholmen, Adecco, Agda, lön.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-13
Ange följande referens när du ansöker: ref-28618
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Randa Melko

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Svetsarvägen 8
17141 SOLNA

Kontorsadress
Svetsarvägen 8

Jobbnummer
4554433

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: