Lönekonsult till HR-avdelningen
Härjedalens kommun / Administratörsjobb / Härjedalen
2022-03-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönekonsult till HR-avdelningen" (publicerad 2023-03-01) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Härjedalen,
Älvdalen,
Orsa,
Mora,
Malung-Sälen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Härjedalens kommun i Härjedalen,
Östersund eller i
hela Sverige Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna. Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier,
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.
Vi söker en HR Lönekonsult till oss på HR-avdelningen! HR-avdelningen består av ett professionellt team inom HR olika delar som tillsammans arbetar med ett helhetsansvar för kommunens HR-processer och att leverera service och tjänster med god kvalitet till chefer och medarbetare. Du kommer att kontinuerligt att arbeta med att effektivisera och kvalitetssäkra hela lönehanteringsprocessen -rätt lön betalas till rätt person vid rätt tillfälle enligt avtal. Ditt uppdrag är att ge ett kvalificerat verksamhetsstöd och service till chefer och medarbetare vid inrapportering av lönehändelser i lönesystemet och vid tolkningen av kollektivavtalsfrågor. Du rapporterar till HR-chefen.
Publiceringsdatum2022-03-25Dina arbetsuppgifterDitt uppdrag är att arbeta med lönehantering omfattande:
• registrering, avstämning, kontroll, uppföljning av löneunderlag
• chefs-/verksamhetsstöd och utbildning av chefer och administrativ personal i lönesystems- och avtalsfrågor
• redovisning och rapportering till myndigheter
• avvikelserapportering och uppföljningar,
• utdata personalstatistik.
KvalifikationerVi söker dig som har en yrkeshögskoleutbildning som lönespecialist samt har arbetslivserfarenhet av att arbeta med lönehantering. Krav är kunskaper i MS Office samt kunskaper i arbetsrättslig lagstiftning.
Det är meriterande om du har erfarenhet av WinLas samt PersonecP och erfarenhet av att arbeta inom offentlig sektor. Du har kunskap om kollektivavtalet Allmänna bestämmelser samt relevanta lagar inom området. Vi förutsätter att du tycker om att ge god service, är noggrant ,strukturerad och kvalitetsmedveten.
Dina personliga egenskaperSom person har du helhetsperspektiv och en god förmåga att byta perspektiv. Du är analytisk, lösningsfokuserad, noggrann och van vid att arbeta självständigt. Du har kundfokus och är flexibel. Du bidrar aktivt till att utveckla verksamheten framåt. Du har god kommunikations- och samarbetsförmåga.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en möjlighet att utvecklas inom Härjedalens kommun. Arbetsorten är Sveg med möjlighet till distansarbete. Vi erbjuder även friskvårdstimma och friskvårdspeng för att skapa en hälsosam livsstil.
Kontaktinformation
Elin Lemon, HR-chef, 0680-16104,
elin.lemon@herjedalen.seCatarina Månsson, Ombud Vision, 0680-16352 0680-16100
Arbetsplats
Ringvägen 2
842 33 Sveg
Varaktighet, arbetstid
Deltid 50%. Tillsvidare.
Ersättning•
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHärjedalens kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4497823306".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Härjedalens kommun (org.nr 212000-2510),
http://www.herjedalen.se Kontakt Ombud Vision
Catarina Månsson
0680-16352 0680-16100 Jobbnummer 6472813
Observera att sista ansökningsdag har passerat.