Lönekonsult till Brandkåren Attunda

Andara Group AB / Administratörsjobb / Sollentuna
2023-04-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönekonsult till Brandkåren Attunda" (publicerad 2023-04-27) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Andara Group AB i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige

Vi söker en serviceminded och prestigelös lönekonsult till Brandkåren Attunda med placering i Sollentuna. Tjänsten är bred och varierad och du ansvar för att sköta hela löneprocessen.

Brandkåren Attunda är ett kommunalförbund med sex medlemskommuner, Järfälla, Knivsta, Sigtuna, Sollentuna, Upplands-Bro och Upplands Väsby. Brandkåren Attunda har tillsammans med kommunerna upprättat en nollvision avseende bränder och olyckor.

För att lyckas med sitt uppdrag har Brandkåren Attunda tillsammans tagit fram en gemensam värdegrund som formuleras genom fyra värdeord. Mod, omtanke, respekt och professionalism vägleder dem i det dagliga arbetet med alla invånare, medarbetare, kollegor och partners.

Vill du vara med och bidra till ett säkrare samhälle?

Publiceringsdatum
2023-04-06

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ansvara för all löneadministration om cirka 200 löner. I arbetsuppgifterna ingår att göra lönebearbetning och beräkning såväl som löneutbetalningar, bokföring och att svara på frågor från medarbetarna.

I ditt ansvarsområde ingår bland att:

• Utbetalning av lön, bearbetning och insamling av lönedata

• Vara support till anställda vid frågor kring lön, avdrag, avgifter

• Skapa interna rapporter och statistik till myndigheter

• Registrera nyanställda för löneutbetalning

• Skapa pensions- och försäkringsrapportering

• Ta fram arbetsgivarintyg och intyg till myndigheter

• Administrera avvikelser i schema/personalplaneringsystemet inför lönekörning.

• Sköta bokföring från lönedatabas till i Visma Business och assistera vid månads- samt årsbokslut

Kvalifikationer
Ett krav för att axla rollen som lönekonsult är att du har flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom lön och ekonomi och relevant utbildning, gärna med inriktning mot ekonomi eller lön. Du har god erfarenhet av olika lönesystem med möjlighet att bidra med goda IT kunskaper för att effektivisera och digitalisera löneprocessen. Erfarenhet av Hogia är meriterande.

Det är vidare en merit om du tidigare har drivit förändringsarbete med gott resultat, tex byte av lönesystem och har erfarenhet av automatisering och digitalisering inom lön.

• Flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift är ett krav.

• B-körkort är ett krav.

Dina personliga egenskaper
Som person är du självgående, ansvarstagande och har ett professionellt agerande. Du har ett öga för detaljer genom att du är noggrann och effektiv i ditt arbete. Du är tekniskt bevandrad och har lätt att sätta dig in i nya system. Du har vidare god framförhållning och planeringsförmåga. Att skapa goda relationer med dina arbetskollegor är naturligt för dig. Det är viktigt att vara serviceinriktad, kommunikativ och pedagogisk samt på ett enkelt sätt kunna förklara och besvara alla frågor inom löneområdet.

För att passa för rollen behöver du vara lösningsfokuserad och ha ett stort intresse för system och digitalisering. Vi tror att du är en person som tycker att det är roligt att snabbt sätta dig in i dina arbetsuppgifter och arbetar kvalitativt även under perioder med högre tempo. Du har ett stort driv och engagemang och är villig att hjälpa till där det behövs. Motivationen att bidra till utveckling och att själv utvecklas är stark hos dig.

Mer om tjänsten

• Konsultuppdrag under 6 månader med möjlighet till förlängning eller anställning om båda parter så önskar

• Tillsättning: enligt överenskommelse, senast under maj månad

• Omfattning: Heltid

• Placering: Sollentuna

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

Varför jobba på Andara Professionals?

Våra kunder brukar beskriva Andara Professionals som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.

Andara Professionals arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Professionals är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.

Andara Professionals är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Andara Group AB (org.nr 556900-9003)

Arbetsplats
Andara Professionals

Kontakt
Linda Gadd
linda.gadd@andaragroup.se
0720199209

Jobbnummer
7636129

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Andara Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Andara Group AB: