Lönekonsult till BDO

BDO AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos BDO AB i Göteborg, Kungsbacka, Alingsås, Stenungsund, Borås eller i hela Sverige

Hos oss får du möjligheten att växa som individ och yrkesperson.

På BDO sätter vi medarbetarna främst. Anledningen är enkel, vi ska bli bäst på service och den levereras bäst av våra medarbetare. Därför satsar vi på kompetensutveckling i form av utbildningar och skapar förutsättningar för långsiktiga karriärvägar. Vi arbetar i en prestigelös och inkluderande kultur där alla har möjligheten att växa, både som individ och yrkesperson. Vi tror att det är vår samlade kompetens och vår kultur som gör att kunderna väljer oss som långsiktig affärspartner, både här i Sverige och internationellt.

BDO:s drivkraft och våra värderingar - vad vi står för, har visat sig framgångsrikt utifrån hur våra kunder upplever oss. För femte året i rad visar Svenskt Kvalitetsindex mätning att vi har branschens nöjdaste kunder.

Vill du vara med och utveckla branschens bästa leverans och största kundupplevelse?

Är du en skicklig relationsskapare med en naturlig känsla för service? Vi letar alltid efter kompetenta medarbetare som delar vår vision om att ge den bästa kundupplevelsen. I utbyte kan vi erbjuda en arbetsplats med branschens nöjdaste kunder.

Tjänsten

Nu söker vi en erfaren lönekonsult till vårt kontor i Göteborg. Vi är idag drygt 100 medarbetare på kontoret som arbetar inom revision, skatt, rådgivning och företagsservice. Inom företagsservice finns området lön som denna tjänst tillhör. Vi erbjuder en spännande möjlighet för dig med erfarenhet inom lön som vill ta nästa steg i karriären.

Som erfaren lönekonsult kommer du att ha nära kontakt med våra kunder och arbeta med allt från löpande lönehantering, redovisning av skatter, avgifter och statistik samt tolkning, analys och rådgivning av kollektivavtal, lagar och regler. Du arbetar självständigt och ansvarar för flera olika lönekonsultuppdrag. I din roll ingår även att stötta och vägleda juniora kollegor i deras arbete samt ansvara för att tidsbudget och tidsplaner hålls. Våra kunder finns inom olika branscher med varierande storlek och vi förväntar oss att du utvecklar befintliga kundrelationer samt skapar nya kundkontakter. Alla våra löneprocesser är helt digitaliserade och vi arbetar idag i Hogia Lön+ och Fortnox.

Vem är du?

Din personlighet och förmåga att skapa förtroendefulla relationer är minst lika avgörande för oss som ditt CV. Du delar BDO:s vision om att vara bäst på service!

Som person är du driven, analytisk och duktig på att bygga relationer. Med kunden i fokus har du ett naturligt affärsdriv samt är trygg i rollen som konsult. För att lyckas upprätthålla ett tydligt kundfokus krävs det att du är lyhörd och med förmåga att lyssna på kundens behov och önskemål. Du trivs med att arbeta självständigt men då du tillhör ett team med kollegor inom samma område så är det avgörande att du har lätt för att samarbeta och att det ligger naturligt för dig att ställa upp och hjälpa dina kollegor. Att arbeta mot uppsatta mål, ta eget ansvar och därtill vara strukturerad och noggrann ser vi som en självklarhet för att klara denna tjänst.

Utöver dina personliga egenskaper vill vi att du har;

• minst en gymnasial utbildning med tre års arbetslivserfarenhet inom lön, alternativt eftergymnasial utbildning inom lön med minst 2 års arbetslivserfarenhet
• mycket goda kunskaper inom Officepaketet
• lätt för att hantera olika system och gillar att underlätta ditt eget och dina kunders arbete genom digitalisering
• goda kunskaper i engelska


Vi erbjuder

På BDO sätter vi medarbetarna främst. Anledningen är enkel, vi ska bli bäst på service och den levereras bäst av våra medarbetare. Därför satsar vi på kompetensutveckling i form av utbildningar och skapar förutsättningar för långsiktiga karriärvägar. Vi arbetar i en prestigelös och inkluderande kultur där alla har möjligheten att växa, både som individ och yrkesperson. För att vara världens femte största revisions- och konsultorganisation är stämningen inom BDO förvånansvärt avslappnad och familjär. Vi uppmuntrar och underlättar för våra medarbetare att nå en bra balans mellan arbete och fritid.

För de som går vidare till en personlig intervju, beräknar vi att hålla dem den 12e och 13e september.

BDO:s drivkraft och våra värderingar - vad vi står för, har visat sig framgångsrikt utifrån hur våra kunder upplever oss. För sjätte året i rad visar Svenskt Kvalitetsindex mätning att vi har branschens nöjdaste kunder.

Start: - så snart som möjligt

Omfattning: - Heltid och provanställning

Plats: - Göteborg

Ansvarig rekryterare - Elin Stensson, för frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta HR specialist; elin.stensson@bdo.se

BDO är en av Sveriges ledande revisions- och rådgivningsbyråer som erbjuder ett brett tjänsteutbud inom Rådgivning, Revision, Skatt och Företagsservice. Vi är ca 650 medarbetare och finns i ett 20-tal orter runt om i landet. BDO International är världens femte största revisions- och konsultorganisation med över 67 000 medarbetare fördelade på drygt 1 400 kontor i ca 160 länder. Enligt Svenskt Kvalitetsindex har BDO Sveriges nöjdaste kunder.

www.bdo.se

Här kan du läsa mer om hur vi på BDO behandlar dina personuppgifter http://www.bdo.se/BDO_SE/media/bdo/Dokument/Integritetspolicy/Integritetspolicy_HR_BDO_180518.pdf

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2018-08-13

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
BDO AB

Adress
BDO AB
Lilla Badhusgatan 2
41121 Göteborg

Kontorsadress
Lilla Badhusgatan 2

Jobbnummer
4286216

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från BDO AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos BDO AB: