Lönekonsult / systemadministratör

Sigtuna kommun, Hr-enheten / Ekonomiassistentjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sigtuna kommun, Hr-enheten i Sigtuna

Sigtuna. Du kanske tänker på den pittoreska staden vid Mälaren, den internationella mötesplatsen och handelsstaden med tusenåriga anor? Det är sant. Men idag är Sigtuna kommun så mycket mer. Här finns Märsta, Valsta, Rosersberg, Arlanda och en levande landsbygd. Än idag är Sigtuna en plats som välkomnar det internationella och mångkulturella. För vi vet att olikheter berikar. Hos oss möts människor, tankar, idéer, kulturer och företag. Hos oss möts dåtid och framtid, natur och stad, Sverige och världen. Varje år passerar många miljoner människor Sigtuna kommun via landets största flygplats. Men snarare än en plats att resa ifrån är det här en plats att komma hem till. Välkommen till Sigtuna kommun.

Löneenheten är för närvarande inne i en spännande utvecklingsfas bland annat då vi i början av året bytt personal- och lönesystem. Vill du vara med och effektivisera löneprocessen där vi gör rätt från början och säkerställer rätt lön till rätt person i rätt tid är detta jobbet för dig!

Här kommer du till en trevlig och välkomnande grupp där man inkluderar varandra. Gruppen består av 5 lönekonsulter med stor kunskap inom området och som hanterar ca 4 200 löneutbetalningar per månad.


Publiceringsdatum
2019-05-08

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en systemintresserad lönekonsult till vår löneenhet.

Som lönekonsult hos oss arbetar du med alla arbetsuppgifter som ingår i löneprocessen, dvs. från verifiering av anställningar och registrering av löneunderlag till kontroller och efterarbete vilket sker i Personec P. Du är en del av vår Löneservice vilket innebär att du ger stöd och service till verksamheten med de frågor som antingen kommer in via telefon eller mejl.
Arbetet är teambaserat vilket innebär att du kommer att ingå i en grupp där du gemensamt med andra har möjlighet att planera, genomföra och utveckla ditt arbete.

I rollen som lönekonsult kommer du även att arbeta med systemadministration av Personec P. Det systemadministrativa arbetet omfattar bland annat:

• Administration och uppföljning av behörigheter
• Underhåll av organisationsträd
• Åtgärder vid ny tabellinformation och versionsuppgraderingar
• Kommunicera kring förändringar och nya funktioner med övriga inom löneenheten samt informationsspridning till användare i kommunen
• Vid behov underhåll av tabeller och mallar

Den tekniska driften och delar av systemförvaltning sköts av systemleverantören.



Kvalifikationer
Vi söker dig som:

• har yrkeshögskolekompetens som lönespecialist eller motsvarande utbildning/kompetens samt några års erfarenhet av kvalificerat löneadministrativt arbete.
• har stort lönesystemintresse och generellt goda IT kunskaper. Du hanterar Officepaketet mycket väl och är särskilt vass i Excel.
• tidigare har arbetat i Personec P
• det är meriterande om du tidigare har arbetat med systemadministration/systemförvaltning i Personec P.
• har goda kunskaper i kollektivavtalet Allmänna bestämmelser (AB) och kännedom om de lagar och regler som behövs för att sköta lönehanteringen på rätt sätt.
• talar och skriver obehindrat på svenska.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som tar ett stort eget ansvar, driver ditt arbete framåt och trivs med att ta en aktiv roll i att bidra till förbättringsarbete. Du har god förmåga att organisera och planera ditt arbetet samt följa gemensamma rutiner.

Du är effektiv och kvalitetsmedveten och då rollen inkluderar att supportera verksamheten i olika lönefrågor behöver du dessutom vara serviceinriktad, pedagogisk och ha ett professionellt bemötande. Med din positiva inställning och goda samarbetsförmåga finner du det självklart att bidra till ett trevligt arbetsklimat och att vidareutveckla löneenheten.



ÖVRIGT
Sigtuna kommun erbjuder friskvårdsbidrag och för bättre hälsa har vi rökfri arbetstid!

Vi kommer att arbeta med löpande urval i denna rekrytering varför du är välkommen med din ansökan snarast.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2019-08-01 eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-29
Ange följande referens när du ansöker: A874230
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Tapper 08-591 26630

Företag
Sigtuna kommun, Hr-enheten

Adress
Sigtuna kommun, Hr-enheten
Södergatan 20
19585 Märsta

Kontorsadress
Södergatan 20 19585 Märsta

Jobbnummer
4772864

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sigtuna kommun, Hr-enheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sigtuna kommun, Hr-enheten: