Lönekonsult sökes
Nobeli Business Support AB / Administratörsjobb / Karlskoga
2021-11-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönekonsult sökes" (publicerad 2023-03-13) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Karlskoga,
Lekeberg,
Degerfors,
Nacka,
Storfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nobeli Business Support AB i Karlskoga,
Örebro,
Linköping eller i
hela Sverige Nobeli Business Support AB är ett tjänsteföretag med ett kunderbjudande inom bl a verksamhetsområdena Dokumenthantering, Lön och personal samt Säkerhet.
Företaget har ca. 140 anställda med en omsättning på ca 170 miljoner och finns i Karlskoga, Örebro, Linköping och Jönköping. Läs mer på
www.nobeli.se. Vi erbjuder utvecklande uppdrag i nära relation med kollegor och kunder. Då företaget befinner sig i en expansiv fas får du ta stort eget ansvar samtidigt som vi prioriterar kompetensutveckling, resurser och stöd för att du ska lyckas och utvecklas i din yrkesroll. Vår värdegrund är viktig för oss och den bygger på respekt och omsorg för kunden, affären och varandra.
Är du en erfaren lönekonsult och vill jobba med lön och outsourcing i en utvecklande miljö? Vi behöver förstärka vårt team i Karlskoga och söker därför en lönekonsult till ett av våra kundteam. Här får du tillsammans med ett drivet och kompetent team arbeta med en av våra större kunder.
Vad kan vi erbjuda dig
Du erbjuds ett utvecklande jobb, i ett bolag som just nu är inne i en spännande utvecklingsfas, där du tillsammans med andra skickliga kollegor får ta ett stort eget ansvar för löneprocessen och de förbättringar som kan skapas, bl.a. genom att driva kundmöten och förbättringsarbete tillsammans med kunden.
I en roll som lönekonsult hos Nobeli behöver du kunna hantera hela löneprocessen och ha viljan att sätta dig in i nya områden. Allt för att skapa en bra tjänst med hög kvalitet till våra kunder.
I ditt arbete ingår bland annat:
• Kontakt med kundens beställare och anställda
• Hantera tid- och resefiler från försystem
• Hantera och utveckla löpande lönearbete
• Kvalitetssäkra löneprocessen
• Göra beräkningar och analyser av lönedata
Vi tror på att ständig kompetensutveckling är en del av ett hållbart arbetssätt och du kommer därmed erbjudas stöd och kompetensutveckling för att utvecklas i yrkesrollen. Vi erbjuder SRF certifiering och möjligheten att bibehålla den.
Det finns gott om utvecklingsmöjligheter, då vi inom Lön och personal Karlskoga levererar lön till 23 olika kunder och hanterar ca. 7500 löner varje månad. Hela verksamheten befinner sig i en intressant utvecklingsfas med högt engagemang och en strävan framåt, där du i din roll blir viktig för att vi ska lyckas i våra uppdrag.
Vem är du
Vi söker dig som har relevant utbildning eller minst 1 års erfarenhet av arbete inom lön. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av arbete med lön från en större löneleverans eller outsourcingverksamhet och drivs av att ge bästa kvalitet och service till kund.
Då en stor del av arbetet sker i interaktion med andra ser vi att du har god samarbets- och kommunikationsförmåga, är serviceinriktad och förtroendeingivande. För att trivas i rollen är du en lagspelare och uppskattar att arbeta i en föränderlig miljö. Du är också van att driva kundmöten och på ett proaktivt sätt vill utveckla löneprocessen tillsammans med kunden.
Goda kunskaper i excel och word är ett krav.
Urval sker löpande och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2021-11-30ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNobeli Business Support AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Nobeli Business Support AB (org.nr 556016-3247),
http://www.nobeli.se Kontakt Avdelningschef Lön och personal
Inger Sandin
inger.sandin@nobeli.se 073-8611445 Jobbnummer 6172723
Observera att sista ansökningsdag har passerat.