Lönekonsult, Skellefteå
Aspia / Ekonomiassistentjobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Skellefteå,
Robertsfors,
Piteå,
Norsjö,
Vindeln eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Aspia i Skellefteå,
Luleå,
Umeå,
Örnsköldsvik,
Sundsvall eller i
hela Sverige Följ med oss på vår spännande resa! Aspia har just bildats, men är marknadsledande redan från start - det ger fantastiska möjligheter för både kunder och medarbetare.
Aspia växer och vi söker nu en lönkonsult till vårt kontor i Skellefteå. Tjänsten är på heltid och tillträde är under hösten 2018 eller enligt överenskommelse.
Som lönekonsult på Aspia i Skellefteå får du ett omväxlande och självständigt arbete som kräver engagemang och initiativförmåga med hög ansvarskänsla. På Skellefteåkontoret är vi närmare 50 medarbetare och av dessa arbetar 12 personer på lön. Arbetsuppgifterna består av att hantera och stödja våra kunder i hela löneprocessen. Ditt dagliga arbete består bland annat av:
• Ha kontakt med kundföretag i personalfrågor
• Hantera system av tid- o resefiler
• Hantera löpande lönearbete
• Kvalitetssäkra löneprocessen på lämplig nivå utifrån uppdragets komplexitet och egen erfarenhet
Detta är en konsultroll där du kommer ha ett nära samarbete med dina kollegor. Arbetet utförs främst på det egna kontoret i Skellefteå men kan även innebära arbete hos kund.
Vi söker dig som har några års erfarenhet av lönehantering och som vill fortsätta din utveckling hos oss. Du har några års praktisk erfarenhet från personal- och löneområdet. Har du erfarenhet av lönesystemet Flex Lön och Flex HRM är det meriterande men inget krav.
Du som söker har som minst en kandidatexamen i ekonomi, alternativt gymnasiekompetens med lämplig påbyggnadsutbildning (Ex. YH-utbildning/motsvarande).
För att du ska trivas och utvecklas inom vår organisation tror vi att det är viktigt att du vill och kan
• etablera förtroendefulla kontakter
• vara kommunikativ och tydlig mot våra kunder
• samarbeta med personer med olika bakgrund och erfarenheter
• trivs med att arbeta i högt tempo då du ofta arbetar med flera arbetsuppgifter parallellt
• snabbt anpassa dig och har en god känsla för att prioritera rätt saker
• har en positiv inställning även i hektiska lägen
Vi ser gärna att du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift. Andra egenskaper som vi värdesätter är initiativkraft, ledaregenskaper, analytisk förmåga, kreativitet, samt ett affärsmässigt tänkande.
Läs gärna mer om oss och hur vi hjälper våra klienter på
www.aspia.se - men framför allt vill vi veta mer om dig.
Skicka in en komplett ansökan senast 2018-10-21 med:
- CV
- Personligt brev
- Betyg från YH-utbildning eller universitetet/högskola
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Gudrun Sundström,
gudrun.sundstrom@aspia.se Aspia är ett nytt varumärke på en unik resa. Hos oss ges du den ovanliga möjligheten att vara med och utveckla en verksamhet som är marknadsledande redan från start. Vi har 70 kontor runt om i landet och 1100 medarbetare som hjälper våra kunder att förverkliga sina drömmar - genom att ge dem möjlighet att göra det de är bäst på.
Aspia levererar redovisning, lönehantering, rådgivning och en mängd andra företagsnära tjänster. Men vi vågar också vara den innovativa nytänkaren som utvecklar nya tjänster i en annars ganska traditionell bransch. Tillsammans leder vi marknaden mot ett enklare, bättre, lönsammare företagande.
Vi jobbar i en inkluderande, rolig och kreativ miljö, där vi tar gemensamt ansvar, ofta arbetar i team och satsar mycket på varje medarbetares utveckling. Därför kan Aspia mycket väl, redan från start, vara det bästa stället att jobba på för dig som tycker om att förverkliga drömmar.
Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Prov -Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2018-10-08ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAspia
AdressAspia
TORSGATAN 21
11397 Stockholm
KontorsadressTORSGATAN 21
Jobbnummer 4388356
Observera att sista ansökningsdag har passerat.