Lönekonsult med schemasamordning

Lunds kommun, HR-avdelningen, Kommunkontoret / Ekonomiassistentjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lunds kommun, HR-avdelningen, Kommunkontoret i Lund

Lund skapar framtiden - med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?

På kommunkontoret, som är kommunstyrelsens förvaltning, arbetar cirka 200 medarbetare med att stödja politiska nämnder och förvaltningar i kommunen. Inom kommunkontoret finns kommungemensamma funktioner som HR, ekonomi, kommunikation, IT, strategisk utveckling och näringsliv.


Publiceringsdatum
2019-04-30

Arbetsuppgifter
Vill du vara en del av Lönenehetens förändringsarbete. Löneenhetens inom Lunds kommun står i förändring av nytt lönesystem (Personec P) och nytt arbetssätt o uppdrag med, support, BackOffice och system organisation. Inom enheten finns även utbildning, pension och ekonomi.
På löneenheten har vi ett glatt och härligt gäng på ca 30 medarbetare. Lönenheten tillhör kommunkontoret och vi säkerställer 12500 löner i månaden.
Vi sitter i nya och fräscha lokaler precis intill centralstation.
Rollen som Lönekonsult med samordningsansvar schema är en ny inrättad tjänst.

Som Lönekonsult med schemasamordning kommer du b.la att arbeta med:
• Strategisk schemaplanering
• Verka för avtalsenliga, ekonomiska, samt hälsosamma schema
• Implementering av kommunens schemaplaneringsverktyg
• Implementering kommunens vikariehanteringssystem
• Stödja förvaltningarna i schemaläggning
• Lära sig hanteringen i schema och vikarieanskaffnings verktyg
• Ambassadör för kommunens schema och vikarieanskaffningsverktyg
• Utbildningsinsatser
• Samverka med systemförvaltare och kontaktpersonerna ute på förvaltningarna



Kvalifikationer
För att klara uppdraget bör du ha Ekonomi/löneadministrations utbildning, PA utbildning eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. För tjänsten krävs att du har tidigare erfarenhet av processledning och schemaläggning. Det krävs också att du har en hög datorvana.
Det är mertiderande med erfarenhet av att arbeta med avtal och lagar inom kommunal/region verksamhet. Det är även meriterade med kunskap i program såsom Multi Access samt Time Care Pool.
Som person ställs det krav på att du har pedagogisk förmåga, strategiskt förhållningsätt, analytisk förmåga, helhetstänkande samt är stresstålig.


ÖVRIGT
Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-14
Ange följande referens när du ansöker: KK 2019/14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Sörensson malin.sorensson@lund.se 046-359 35 71

Företag
Lunds kommun, HR-avdelningen, Kommunkontoret

Adress
Lunds kommun, HR-avdelningen, Kommunkontoret
Box 41
22100 LUND

Kontorsadress
22222 Lund

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Lunds kommun, HR-avdelningen, Kommunkontoret

Jobbnummer
4760775

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lunds kommun, HR-avdelningen, Kommunkontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lunds kommun, HR-avdelningen, Kommunkontoret: