Lönekonsult Agda

Azets Insight AB / Redovisningsekonomjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Azets Insight AB i Solna, Stockholm, Sollentuna, Upplands Väsby, Uppsala eller i hela Sverige

Våra 2 800 medarbetare stöttar och förenklar verksamheten för våra 22 000 kunder. Vi är specialister på att lösa våra kunders verksamhetskritiska uppgifter, som ekonomi, lön och HR, så kunderna kan koncentrera sig på sina kärnverksamheter.

Tidigare hette vi Visma Services, men sedan vi separerade från Visma i december 2016 heter vi Azets Insight. Vi är dock fortfarande den ledande leverantören av ekonomi- och lönetjänster i Norden.

På Azets kombinerar vi erfarenhet och expertis med moderna digitala lösningar. Med modern teknologi och expertrådgivning hjälper vi våra kunder att omvandla data till värdefulla insikter, arbeta smartare och fatta mer lönsamma beslut.

Vi söker nu en lönekonsult till vårt Agdagäng i Solna. Önskar du ett utvecklande arbete inom lön med fullt kundfokus där du får jobba i ett team med bra samarbete och engagerad chef? Då är detta jobbet för dig!

Här ansvarar du för dina egna kunder där du säkerställer en proaktiv och lönsam leverans genom att arbeta utifrån våra värderingar, processer, rutiner och IT-system.

Det är en roll där du verkligen kan påverka ditt arbete och bolagets framgång genom eget resultatansvar för dina kunder samt genom att delta vid implementering av företagets processer och strategier.

Du arbetar i ett team om 4-5 kollegor med egna kunder men hjälps åt i teamet för att minska sårbarheten och skapa nöjda och lönsamma kunder.

I rollen har du stora utvecklingsmöjligheter genom variationen av kunder och de olika situationer som uppstår och ska hanteras, genom vår strävan att hela tiden ligga steget före och genom samarbetet med kompetenta och trevliga kollegor.

Kunderna är många och olika och du kommer ständigt att utmanas av olika regler, lagar och arbetssätt. Vi jobbar mycket digitalt. Det medför att du får tid att göra det du är bäst på, ge kunderna bästa service och experthjälp samt säkerställa en felfri löneleverans. Du samarbetar tätt med våra kollegor i Rumänien som avlastar dig i det administrativa arbetet. Du kommer att delta i kundmöten, ha kontakt med kundens anställda och strävar efter att utveckla leveransen och kundrelationen. För rätt person finns möjlighet till många karriärvägar i en stor koncern samtidigt som du omges av kollegor som brinner för samma sak, lönehantering och service!

Dina arbetsuppgifter

- Självständigt jobba med lönehantering på ett effektivt och konsultativt sätt.

- Eget kundansvar

- Delta i kundmöten

- Hantera tolkning av kollektivavtal, hantera reseräkningar och friskvårdsbidrag

- Delta vid implementering/utförande av företagets processer och strategier

- Aktivt arbeta för effektiviseringar och proaktivitet

- Backa upp för dina kollegor i teamet vid behov

Vi söker dig som brinner för service och även har

- Lönespecialistutbildning

- Ca 2 års erfarenhet av att ha jobbat som lönespecialist / löneadministratör

- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal o skrift

- Grundläggande kunskaper i excel

- Systemvana från Agda

För att lyckas i arbetet krävs att du har förmågan att strukturera upp både internt arbete och kundens input. Det krävs även förmågan att kommunicera och vara öppen, skapa bra kundrelationer som bygger på trygghet och kvalitet.

För att trivas hos oss tror vi att du är en driven person som gillar förändringar, som är proaktiv och strävar efter att hela tiden förbättra och effektivisera processer och rutiner hos kunder och internt. Du bör även gilla att jobba i team och lära av andra samtidigt som du på ett pedagogiskt sätt kan stötta och lära andra kollegor.


Publiceringsdatum
2019-03-28

Om företaget
Vi är ett glatt gäng i blandade åldrar, tjejer och killar, som stöttar varandra under arbetstoppar och drivs av att ge den bästa servicen! Du som medarbetare har tillgång till flexibla arbetstider, massage på kontoret och friskvårdsbidrag. Du har även möjlighet att kostnadsfritt auktorisera dig hos Srf till lönekonsult.

Skicka in ditt CV och skriv några rader varför du vill jobba hos oss senast 2019-04-30

Inte redo att söka ännu, du kanske har ett par frågor först? Maila Emelie Björnefur på; emelie.bjornefur@azets.com

Vi kallar till intervjuer löpande så vänta inte med din ansökan.

Lönekonsult, löneadministratör, lönespecialist, löneassistent, lön, lönekoordinator, löneansvarig, payroll, konsult, lönecontroller

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emelie Björnefur +46 104575409

Företag
Azets Insight AB

Adress
Azets Insight AB
Box 1424
10026 Stockholm

Kontorsadress
Ekensbergsvägen 113

Jobbnummer
4697194

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Azets Insight AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Azets Insight AB: