Lönekonsult

Gävle kommun, HR-avdelningen / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gävle kommun, HR-avdelningen i Gävle

Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Styrning och stöd Gävle har ansvaret för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå nära politiken. Våra medarbetare jobbar med helheten och samordnar arbetet som är gemensamt för alla sektorer inom Gävle kommun.
Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!

HR-Service är en del av HR-avdelningen. På enheten arbetar 23 medarbetare som leds av enhetschef. Teamet består av lönekonsulter, systemförvaltare samt en HR-administratör. Vi arbetar på uppdrag av våra elva kunder och hanterar månatligen drygt 10 000 löner. Våra kunder är Gävle kommuns förvaltning, kommunala bolag och kommunförbund samt Ockelbo kommun.

Arbetsplatsen för denna tjänst ligger centralt belägen i stadshuset med en kort promenad till tågstation och bussförbindelser. Distansarbete upp till 50% finns avtalat inom sektorn.

Publiceringsdatum
2023-11-24

Arbetsuppgifter
Är du lönekonsult och drivs av att ge service och samtidigt bidra till ett kvalitetssäkert och effektivt arbete inom löneområdet. Bra, då kan det vara dig vi söker! Hos oss välkomnas du till ett kompetent och engagerat team med en härlig gemenskap. Tillsammans gör vi Gävle den 27:e!

Medarbetarna hos våra kunder rapporterar frånvaro och avvikelser själv i lönesystemet Personec och sedan beviljar chefen avvikelserna. I ditt uppdrag som lönekonsult på HR-service kommer du ha en viktig roll i att kvalitetssäkra och rätta löneärenden. Du kommer att arbeta med att genomföra olika lönekontroller för att förebygga felaktiga löneutbetalningar för våra medarbetare och chefer. I uppdraget ingår också att tillsammans med dina kollegor arbeta med ständiga förbättringar av enhetens processer och arbetssätt inom det löneadministrativa området.

Arbetsuppgifterna innefattar en variation av olika ärenden från medarbetare och chefer. Ärendena inkommer både via vår E-tjänst och genom telefonsamtal via lönesupporten. Stor del av ditt arbete kommer att vara i lönesystemet Personec P. Du utför registreringar, rättningar och kontroll av lön samt arbetar med tillämpning av lagar och avtal. Rollen är en rådgivande funktion som bidrar med konsultativt lönearbete till våra samtliga kunder där fokus är att leverera en bra service.

Samarbete, bemötande och kvalité är framgångsfaktorerna i vår gemensamma värdegrund och är naturliga ledstjärnor i vårt dagliga arbete.

Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten så har du en relevant yrkesinriktad utbildning inom löneområdet alternativt har du en flerårig erfarenhet av att arbeta som lönekonsult. Utöver utbildningen är det meriterande om du har arbetat som lönekonsult gärna inom offentlig verksamhet. Det är också önskvärt om du har en god förståelse för kollektivavtalet Allmänna bestämmelser.

Då supporten till våra kunder är en stor del av arbetet så söker vi dig som kan uttrycka dig väl i det svenska språket i både tal och skrift. Du har förmågan att anpassa ditt språk till olika situationer, syften och mottagare. Att ha ett bra bemötande och ett konsultativt förhållningsätt i ditt samarbete med andra är en självklarhet för dig! Som person har du god förmåga att arbeta med människor, du lyssnar in och stöttar samt inger förtroende, skapar tilltro och tillit.

Ditt arbetssätt kännetecknas av att du har en god förmåga att planera och organisera ditt arbete. Du har en hög förmåga att leverera resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt. Du har lätt för att fokusera på kundens behov och uppnå god kundtillfredsställelse.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C164761".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gävle kommun (org.nr 212000-2338)

Arbetsplats
Gävle kommun, HR-avdelningen

Kontakt
Enhetschef
Helena Bergström
helena.bergstrom@gavle.se
026-17 50 07

Jobbnummer
8286203

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gävle kommun, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gävle kommun, HR-avdelningen: