Lönekonsult
Hallstahammars kommun, Kommunstyrelseförvaltningen / Administratörsjobb / Hallstahammar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Hallstahammar,
Surahammar,
Köping,
Västerås,
Kungsör eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hallstahammars kommun, Kommunstyrelseförvaltningen i Hallstahammar Med Bergslagens skogar i norr, Mälaren i söder och med ett rikt kulturarv som omfattar både en lång industrihistoria, ett kungligt slott och unik kulturmiljö kring Strömsholms kanal är Hallstahammars kommun en plats som lockar både besökare och nya invånare. Vi är en växande kommun med 16 600 invånare i en dynamisk region med närhet till såväl natur som storstad. Vi har ett företagsklimat som är bland det bästa i länet och vi levererar en välfärd med hög kvalitet.
Vår vision är att vara en kommun där allt är enkelt och nära, där nytänkande och kreativitet är självklart. Givetvis visar vi ansvar och engagemang för att kunna skapa ett bättre samhälle och miljö för kommande generationer. Kort sagt så ska du hitta det goda livet i storstadens närhet i Hallstahammars kommun oavsett om du bor här, driver företag, arbetar i kommunen eller bara är här på tillfälligt besök.
Publiceringsdatum2023-11-17ArbetsuppgifterPå Löneenheten i Hallstahammars kommun har vi ett gott samarbete där vi arbetar nära varandra. Som lönekonsult arbetar man med hela löneprocessen, du ska kunna läsa och förstå gällande kollektivavtal och lagar. Anställnings- och lönerapportering i lönesystemet PersonecP utgör en stor del av uppdraget. Som lönekonsult ansvarar du för att genomföra löneberäkningar och kontrollera att inkomna underlag är lag- och avtalsenliga. Du upprättar arbetsgivarintyg och andra intyg vid förfrågan och du har kontakt med myndigheter vid behov, däribland Försäkringskassan, Kronofogden med flera.
Lönekonsulten har mycket kontakt med chefer och medarbetare i kommunen, mot vilka man har en stödjande och rådgivande roll. Som lönekonsult genomför du internutbildningar för dessa och du ansvarar för att de verktyg som Löneenheten administrerar fungerar. Det kan innebära att du utreder, analyserar och guidar kunden vid användning av dessa verktyg.
Du arbetar också med vidareutveckling av rutiner och strävar efter effektivare arbetssätt tillsammans med dina kollegor samt deltar i enhetens gemensamma uppföljnings-, planerings- och utvecklingsarbete.
KvalifikationerGymnasieutbildning och avslutad vidareutbildning som lönekonsult eller motsvarande, alternativt aktuell flerårig erfarenhet av kvalificerat lönekonsultativt arbete.
Du ska ha goda datorkunskaper, kunna hantera Officepaketet och det är meriterande om du har kunskap om Visma PersonecP och WinLas. Du behöver även ha kunskap om arbetsrättsliga lagar och kollektivavtal. Det är även meriterande om du har erfarenhet av systemförvaltning.
Som person har du förmåga att se detaljer utan att tappa helheten. Du är kommunikativ, pedagogisk samt har en god samarbetsförmåga och tycker om att arbeta i team men även självständigt. Du behöver ha en utpräglad servicekänsla och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har en positiv attityd, tar ansvar för ditt arbete och bidrar. Du är flexibel och trivs med nya utmaningar.
Som anställd hos oss har du förmåner så som flextid och friskvårdsbidrag. Arbetstiden är förlagd måndag fredag.
ÖVRIGT
Hallstahammars kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökanden med kunskaper i finska i tal och skrift.
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-12-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C164619-2023-42".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Hallstahammars kommun (org.nr 212000-2064)
Arbetsplats Hallstahammars kommun, Kommunstyrelseförvaltningen
Kontakt Enhetschef
Åsa Kärnström
asa.karnstrom@hallstahammar.se 0220-24031 Jobbnummer 8269217
Observera att sista ansökningsdag har passerat.