Lönekonsult

Soltak AB / Administratörsjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Soltak AB i Kungälv

SOLTAK AB
Samarbete för effektivare tjänster

SOLTAK ägs av fyra kommuner, Kungälv, Stenungsund, Lilla Edet och Tjörn. För att samordna och effektivisera deras stödtjänster levererar SOLTAK tjänsterna ekonomiadministration, löneadministration och IT-drift och support.

Vi levererar professionella tjänster till våra kunder. Kommunerna skall få ta del av servicetjänster i ständig utveckling. Ägarkommunernas stödprocesser utgör bolagets kärnverksamhet. Beslutsvägarna inom bolaget är korta.

De ord vi vill förknippa med SOLTAK är engagemang, kompetens och tillsammans.

Som bolag ställer vi krav på resultat av våra medarbetare, men för oss är det viktigt att ditt arbete blir hållbart över tid. Uppdragen här är därför sällan statiska. Vi justerar och förändrar tillsammans, utifrån din kompetens och intresse samt verksamhetens ramar och behov. Detta för att skapa goda förutsättningar för ditt arbete och SOLTAKs leverans till våra kunder.

SOLTAK AB skall vara en attraktiv arbetsgivare som värderar sina medarbetare högt och som inspirerar till yrkesmässig och personlig utveckling.

Publiceringsdatum
2023-02-16

Arbetsuppgifter
Älskar du att möta människor och guida till goda lösningar? Är du som vi en lönenörd?
Då har vi rollen för dig!!

Vi behöver fylla på med kompetens inom vårt viktigaste område, Support till våra kunder. Som lönekonsult på SOLTAK AB arbetar du som våra kunders första kontakt, via telefon eller digitalt ärende.

I ditt uppdrag ingår arbete med den löneadministrativa processens olika delar. Som till exempel registrering, förändring och kvalitetssäkring av anställningar, guidning av chefer och administratörer i systemets alla delar.

Du kommer arbeta med telefonsupport för medarbetare, chefer och administratörer samt ha kontakt med olika myndigheter. Vi arbetar i lönesystemet Personec P för alla våra kundkommuner och bolag.

Som arbetsgrupp är Lönekonsulterna ett bra gäng som värdesätter gott samarbete och ställer upp för varandra. Vi ser vårt uppdrag som gemensamt och stöttar varandra i det dagliga arbetet vilket gör att vi får en god sammanhållning.

Som bolag arbetar vi dagligen för att hitta rätt former för vår utveckling.
För att trivas hos oss behöver du aktivt vilja medverkar i att utveckla och förbättra SOLTAK Löns tjänster. Detta gör vi idag genom samarbete kring automatisering av tjänster, utveckling av kommunikativa verktyg samt effektivisering av arbetssätt.

SOLTAKs medarbetare arbetar tillsammans med ständig utveckling för att hitta de former som genererar den högsta kvalitén och mest kostnadseffektiva servicen för våra kundkommuner.

På SOLTAK AB Affärsområde Lön blir du en av ca 40 medarbetare fördelat på tre grupper. Förutom gruppen med lönekonsulter, arbetar här också Lönespecialister och specialister inom systemförvaltning. Våra kollegor på systemförvaltningen är de som ser till att all drift och förvaltning är av hög kvalité så att lönesystemet är uppe och rullar för våra kunder.
Lönespecialisterna jobbar främst med kvalitetssäkring genom kontroller samt genomför rättningar av lön.

Vi allihop, tillsammans, arbetar med ärendehantering och support till våra kunder via telefon och digitalt ärendesystem.

Kvalifikationer
Vi vill att du som söker denna tjänst har erfarenhet av arbete inom löneadministration. Vi ställer krav på eftergymnasial utbildning inom området lön/personal/administration.
Om du tidigare arbetat i kommunal verksamhet med administrativa tjänster och har kunskap om vårt kollektivavtal Allmänna bestämmelser (AB) är det ett stort plus.

För att trivas i detta uppdrag behöver du ha intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar.
Vi tror att du kan delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt. Du uttrycker kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt.

Eftersom vi är ett bolag som arbetar med service i ständig förändring och förbättring behöver du kunna lyssna på andra människor i syfte att förstå deras behov samt vara mottaglig för dem genom att visa respekt, hänsyn och omtanke.
Du arbetar för sammanhållning i arbetsgruppen och ser misslyckanden som något att lära sig av och skapar utrymme för dialog.

När det kommer till att kommunicera både internt och externt så tror vi att du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.

Du kan självständigt planera och driva ditt arbete och visar vilja och intresse för din egen utveckling. Du har ett stort engagemang för lönefrågor och för att skapa goda relationer och lösningar för våra kunder.

Självklart för oss är att du är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört samt att du har förmåga att ha fokus på detaljer. Du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet.

ÖVRIGT
På SOLTAK AB erbjuder vi dig flexibel arbetstid, del av din arbetstid har du möjlighet att arbeta på distans. Vi som arbetsgivare är mån om att medarbetare ska ha möjlighet till balans mellan privatliv och arbete.

Vi använder oss av pausgympa, friskvårdstimme och erbjuder friskvårdsbidrag.

Vi är placerade i Kungälv och det är smidigt att ta sig till kontoret med kollektivtrafik från tex Göteborg, det finns gott om gratis parkeringar vid kontoret.

I denna rekrytering kan vi komma att använda oss av tester inför intervju två.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så registrera din ansökan redan idag!

Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1199837".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Soltak AB (org.nr 556939-1187)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Gruppchef
Janis Fridén
janis.friden@soltkab.se
010-3312800

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Soltak AB
Senaste upphandlingen: Utskriftsenheter med tillhörande tjänster

Jobbnummer
7456801

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Soltak AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Soltak AB: